Krytyka
1
Boomerska wystawa klasy B. „Wzgórza mają oczy” w HOS gallery
Aleksy Wójtowicz
1
Pikieta przy fontannie. „Model głowy człowieka, którego w życiu ominęło wszystko” Przemka Branasa w Galerii Leto
Karol Sienkiewicz
1
O „Waginie polskiej”. Interwencja autorska
Marcelo Zammenhoff
1
Przeciwko mistrzom. „Nagi nerw” w BWA Wrocław
Aleksy Wójtowicz
1
Rytuały, futra i relaksik. Trzy wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
Anna Pajęcka
1
Malownicze zawłaszczenie. „Wołają na mnie Cygan, choć tak się nie nazywam” w Gdańskiej Galerii Miejskiej
Wojciech Szymański
1
Wieczny sen. „Obudziłem się zmęczony” Jana Porczyńskiego w Galerii Komputer
Janek Owczarek
1
Kto upierze nasze brudy? „Dużo dobre/дуже добре” Moniki Drożyńskiej w Galerii Foksal
Vera Zalutskaya
1
Kapitalizm jako niedorobiony escape room. „Mamidła” Grażyny M. Olszewskiej w Kronice
Karolina Plinta
1
O korzyściach z ruinofilii. 19. edycja festiwalu Survival
Aleksy Wójtowicz
1
Eskapizm w kurorcie. „Nirvana” Agaty Nowosielskiej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
Jakub Knera
1
Opony są zajebiste! „Gdzie odlatują łabędzie z opon” w BWA Olsztyn
Olga Drenda
1
Dlaczego wy trujecie ludzi?! „…daj nam dzisiaj” w Galerii Arsenał
Monika Borys
1
List Andy Rottenberg i Agnieszki Morawińskiej
Redakcja
1
Slovenia’s Populist Wave and the EU’s Latest Culture War
Dorian Batycka
1
„To był bardzo trudny czas”. Artystyczna Podróż Hestii jako symptom kryzysu mecenatu korporacyjnego
Redakcja
1
Niewidzialna kobieta. „Jesteś tu?” Xawerego Deskura w Art Agendzie Novej
Katarzyna Oczkowska
1
Stworzeni, by służyć magii. Studenci i studentki Marii Lobody w Galerii Skala
Arkadiusz Półtorak
1
Bezzębne festiwale fotografii. Krakowska neutralność i łódzka przewidywalność (z nutką seksizmu)
Agata Pyzik
1
Druga Wielka Odpowiedź Dziennikarzom i Krytykom
Ada Karczmarczyk
1
Czy słodkie pieski mogą śnić o brzydkich rzeczach? Basia Bańda w BWA Zielona Góra
Anna Pajęcka
1
#globalscream #dekoltdlabiałorusi
Jana Shostak; fotografie: Rafał Milach
1
Nie twórz nowego nadaremno. 19. i 20. edycja Artystycznej Podróży Hestii
Aleksy Wójtowicz
1
Nadal ten sam samolot i nadal ta sama mgła. ADU, Smoleńsk i silne obrazy
Aleksy Wójtowicz
1
Brokat na dywanie. „Ajaaoeho” Marty Krześlak w Galerii Szara Kamienica
Martyna Nowicka
1
Oddolny Gdańsk
Jakub Knera
1
Rysa na suficie. „Jej Magnificencja Rektora” Iwony Demko w Galerii Sztuki Wozownia
Karolina Plinta
1
Wycieczka przez głębokie gardło serca. „Ciotka Kena” w lokal_30
Aleksy Wójtowicz
1
Mafia bardzo projektowa. Głos w sprawie „Projektu” Anny Sudoł
Jakub Banasiak
1
Artystka do spraw niemożliwych. Joanna Rajkowska w Zachęcie
Jaś Kapela
1
Postmodernistyczny powrót w polskiej fotografii. Anna Orłowska i Agnieszka Rayss w Gdańsku czasów zarazy
Paweł Leszkowicz
1
Kroniki emancypacji. O książce „Dlaczego w sztuce ukraińskiej są wielkie artystki”
Anna Smolak
1
„To nasze miasto”. Gdy polityczne staje się artystycznym / “This is Our City”: When Political Becomes Artistic [PL/ENG]
Anna Karpenko (Mińsk, Białoruś); tłumaczenie: Piotr S. Mierzwa
1
Odpowiedź na oświadczenie Instytutu Historii Sztuki UW w sprawie malowideł Jana Dobkowskiego
Maria Poprzęcka
1
Prawicowe dzielenie postrzegalnego. Ludwika Ogorzelec w CSW Zamek Ujazdowski
Piotr Policht
1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2020
Redakcja
1
2020 rok w sztuce: podsumowanie miast
Jakub Knera
Marta Kudelska
Tomek Pawłowski-Jarmołajew
Karolina Plinta
Stach Szabłowski
Wojciech Szymański
Tytus Szabelski
1
Sztuka erotyczna na mroczne czasy, czyli tylko seks nas uratuje. Karol Radziszewski i Maurycy Gomulicki w Galerii Labirynt
Paweł Leszkowicz
1
Siła peryferii. Biennale Zielona Góra
Piotr Policht
1
Na powierzchni stereotypu. „Równorodność. Kolekcja Tomasza Armady” w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie
Aleksander Kmak