Krytyka

1
Powrót to nie jest wdzięczna rzecz. „20 MG OK” Anny Niesterowicz w Fundacji Galerii Foksal


1
Potencjał wiedzy nieeksperckiej. „Mineralne immersje” w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu


1
Instytucja otwarta. „Postbauhaus. Wspomnienia z przyszłości” w Plato Ostrava


1
Antyutopia zanikania. Augustas Serapinas w Galerii Arsenał w Białymstoku


1
20 lat w laboratorium. „R.E.P. Historia” w Narodowym Muzeum Sztuki Ukraińskiej w Kijowie


1
Kobieta w ciele szamana. „Ziółka, drzewka y chróściki“ Agnieszki Brzeżańskiej w Muzeum Farmacji


1
Miejsce, w którym można się zgubić. „Słowa przeglądają się w sobie” w Fundacji Stefana Gierowskiego


1
340 mieszczańskich bibelotów w służbie socjalistycznej estetyki. „Wielka czwórka i inni” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu


1
Nie wiadomo, kiedy nadejdą ciepłe deszcze. „Pomnik upadku” Pawła Kasprzaka w TRAFO


1
Gra w pomidora. Franek Drażba w Staromiejskim Domu Kultury


1
Golem i jego pan. „Obłęd. Przypadek Mariana Henela” w Muzeum Etnograficznym we Wrocławiu


1
Scena polskiego niezalu, stan na styczeń 2025



1
Być jak Henry Moore czy jak Eudora Fletcher? „Henry Moore and Czechoslovak Art after 1945” w Galerie Moderního Uměni


1
Ludzie, rośliny i wojna. Alevtina Kakhidze w Galerii Arsenał w Białymstoku


1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2024
Redakcja

1
Święto wiosny, czyli rok najdroższej kawy


1
Granat w dziwnej koronie. „Paradżanow. Chcę minąć swój cień” w Zachęcie


1
Nadal chcemy całego życia, ale mamy już własną historię. „Chcemy całego życia” w PGS Sopot


1
Szacunek dla otoczenia. Narracje #15


1
Ambicje totalne poza totalitaryzmami. „Socmodernizm” w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie


1
Z dziesiątego piętra. „Zniknij nad Wisłą” w Bunkrze Sztuki


1
Katalog strat fantomowych i zysków realnych. „Kwiaty zła” Piotra Uklańskiego w Fundacji Galerii Foksal


1
Przyrządy i narządy, czyli Bereś redivivus


1
Gotyk na skraju Stilonu. „Nienawidzę antropocenu” Katarzyny Górnej w gorzowskim MOS-ie


1
Zakonnice, gnicie i chthulucen. „Garstką ziemi ciało moje przykryte zostało” Marii Plucińskiej w Gdańskiej Galerii Miejskiej.


1
Jak przeceniamy sztukę ludzi i nie doceniamy sztuki AI. Sztuczna Inteligencja i obawy o „prawdziwą” sztukę


1
„Moja praca jest coraz bardziej naga”. Tapta w Muzeum Susch


1
„Nie o ten taniec chodzi tylko i wyłącznie”. „Euforia” w Muzeum Woli


1
Od megakryzysu do hiperawangardy #7: Bez paniki – metodologie ryzykanctwa (Krzysztof M. Bednarski)


1
Chór POLIN/Chór w Ruchu


1
Wykorzenienie. Biennale Matter of Art 2024


1
Między widelcem a brzegiem talerza. O jedzeniu i sztuce


1
Od megakryzysu do hiperawangardy #6: Histerykomicy w hospicjum (Zbigniew Libera i Jerzy Truszkowski)


1
W hołdzie Kici-Koci. Marek Oberländer w Muzeum Narodowym we Wrocławiu


1
Mokro i z nadzieją. „SPLASH: eco + hydrosexuals unite!” w lokalu_30
Agata Czarnacka

1
Jaka tkanina wczoraj, taka sztuka jutro. „Fenomen polskiego kilimu” w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi


1
Czy zdjęcie może leczyć? Fotofestiwal 2024


1
Jak najlepiej natchnione. „Ręce mam wypełnione pracą” w galerii Lisowski


1
Od megakryzysu do hiperawangardy #5: Pożądanie fanatyzmu (Daniel Rycharski)


1
Herstoria? Tak, ale z naszymi artystami! „Olbrzymki” w BWA Wrocław
