Eseje

1
Rozmowa o Marii Michałowskiej z Elżbietą Kościelak
Marika Kuźmicz

1
Patchwork. Architektura Jadwigi Grabowskiej-Hawrylak
Michał Duda

1
Jak przetrwać, czyli o łódzkiej scenie galerii niezależnych u schyłku roku 2024


1
Born to Preach


1
Joseph Beuys a sztuka polska. Afiliacje i procesy równoległe


1
Koleżanki i koledzy. Inżynierska 3


1
Tworzenie koncepcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w latach 2004–2007
Dorota Monkiewicz

1
„Plany były wielkie”, czyli muzeum sztuki nowoczesnej przed Muzeum Sztuki Nowoczesnej


1
Transformujemy. O sztuce feministycznej okresu transformacji


1
Z każdym dniem stajemy się sobą coraz bardziej


1
Edward Dwurnik. ROBOTNICY/WORKERS
Maria Poprzęcka

1
Wspólna praca nad muzeum
Michał Laskowski

1
Sztuka, feminizm i rewolucje w Ukrainie XXI wieku
Jessica Zychowicz

1
Awangarda między kuchnią a łazienką. Maria Pinińska-Bereś i Jerzy Bereś
Bettina Bereś

1
Historia nienaturalna. Na marginesie wystawy „Studium z natury i martwa natura” Artura Żmijewskiego


1
Witebsk jako „trzecia przestrzeń” awangardy w Białorusi
Tania Arcimovich

1
Władysław Hasior: Dekolonializm, nowoczesność, historia


1
Julia Keilowa. Projektantka art déco
Agnieszka Dąbrowska, Monika Siwińska

1
Być gościem w katastrofie
Tomasz Szerszeń

1
Pomnik kobiecego cierpienia. „Hommage dla Aliny Szapocznikow” Barbary Falender


1
„Podziemny Muranów”
Jacek Leociak

1
ZUS i PZU – nowoczesne pałace


1
Hanna Orzechowska. W relacji…
Luiza Nader

1
Widmo w archiwum. Kilka spojrzeń na Centrum Sztuki Współczesnej „Zamek Wawelski”
Paweł Drabarczyk vel Grabarczyk

1
Od odwilży do zmierzchu PRL-u. Miejsca ustanawiania dyskursu o fotografii
Dorota Łuczak

1
Przede wszystkim uczta dla oka


1
Szklane muzea. Instytucje sztuki na przedwiośniu demokracji


1
O „Wiedźmach” w Innym Towarzystwie
Agata Groszek

1
Ucieleśniona uważność w wybranych praktykach tańca współczesnego
Katarzyna Słoboda

1
Eternal Shapes: Weaving the Erotic into Cybernetics in 1970s Poland
Natalia Sielewicz

1
Odnajdując ideę w tym, co materialne. O obrazowaniu natury w twórczości Jerzego Rosołowicza w świetle teorii hiperobiektów
Łukasz Mojsak

1
Malarze kontra zombi-dyktatura, czyli baśniowy świat Gruppy


1
Powrót Kramarza. Fotografia jako rana
Sławomir Sikora

1
Niewielkie resztki z Solnej. Izaak Celnikier wobec doświadczenia Zagłady
Zuzanna Benesz-Goldfinger

1
Nos w dupie
Michał Grzegorzek

1
Czy można zabrać głos? oraz Gdzie? […]
Marysia Lewandowska, Jakub Gawkowski, Ewa Mikina

1
Jak zostać artystą?
Piotr Szenajch

1
Cream, czyli co robić z pieniędzmi?O twórczości Mateusza Choróbskiego
Łukasz Kropiowski

1
Antologia spojrzeń. Getto Warszawskie — fotografie i filmy
Tomasz Szerszeń

1
„Sztuka i rewolucja. Wieloperspektywiczne ujęcie sztuki polskiej zaraz po wojnie” [fragmenty]
