Krytyka

1
Kto upierze nasze brudy? „Dużo dobre/дуже добре” Moniki Drożyńskiej w Galerii Foksal
Vera Zalutskaya

1
Kapitalizm jako niedorobiony escape room. „Mamidła” Grażyny M. Olszewskiej w Kronice


1
O korzyściach z ruinofilii. 19. edycja festiwalu Survival


1
Eskapizm w kurorcie. „Nirvana” Agaty Nowosielskiej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia


1
Opony są zajebiste! „Gdzie odlatują łabędzie z opon” w BWA Olsztyn


1
Dlaczego wy trujecie ludzi?! „…daj nam dzisiaj” w Galerii Arsenał


1
List Andy Rottenberg i Agnieszki Morawińskiej
Redakcja

1
Slovenia’s Populist Wave and the EU’s Latest Culture War
Dorian Batycka

1
„To był bardzo trudny czas”. Artystyczna Podróż Hestii jako symptom kryzysu mecenatu korporacyjnego
Redakcja

1
Niewidzialna kobieta. „Jesteś tu?” Xawerego Deskura w Art Agendzie Novej
Katarzyna Oczkowska

1
Stworzeni, by służyć magii. Studenci i studentki Marii Lobody w Galerii Skala


1
Bezzębne festiwale fotografii. Krakowska neutralność i łódzka przewidywalność (z nutką seksizmu)


1
Druga Wielka Odpowiedź Dziennikarzom i Krytykom
Ada Karczmarczyk

1
Czy słodkie pieski mogą śnić o brzydkich rzeczach? Basia Bańda w BWA Zielona Góra


1
#globalscream #dekoltdlabiałorusi
Jana Shostak; fotografie: Rafał Milach

1
Nie twórz nowego nadaremno. 19. i 20. edycja Artystycznej Podróży Hestii


1
Nadal ten sam samolot i nadal ta sama mgła. ADU, Smoleńsk i silne obrazy


1
Brokat na dywanie. „Ajaaoeho” Marty Krześlak w Galerii Szara Kamienica
Martyna Nowicka

1
Oddolny Gdańsk


1
Rysa na suficie. „Jej Magnificencja Rektora” Iwony Demko w Galerii Sztuki Wozownia


1
Wycieczka przez głębokie gardło serca. „Ciotka Kena” w lokal_30


1
Mafia bardzo projektowa. Głos w sprawie „Projektu” Anny Sudoł


1
Artystka do spraw niemożliwych. Joanna Rajkowska w Zachęcie
Jaś Kapela

1
Postmodernistyczny powrót w polskiej fotografii. Anna Orłowska i Agnieszka Rayss w Gdańsku czasów zarazy


1
Kroniki emancypacji. O książce „Dlaczego w sztuce ukraińskiej są wielkie artystki”
Anna Smolak

1
„To nasze miasto”. Gdy polityczne staje się artystycznym / “This is Our City”: When Political Becomes Artistic [PL/ENG]
Anna Karpenko (Mińsk, Białoruś); tłumaczenie: Piotr S. Mierzwa

1
Odpowiedź na oświadczenie Instytutu Historii Sztuki UW w sprawie malowideł Jana Dobkowskiego
Maria Poprzęcka

1
Prawicowe dzielenie postrzegalnego. Ludwika Ogorzelec w CSW Zamek Ujazdowski


1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2020
Redakcja

1
2020 rok w sztuce: podsumowanie miast







1
Sztuka erotyczna na mroczne czasy, czyli tylko seks nas uratuje. Karol Radziszewski i Maurycy Gomulicki w Galerii Labirynt


1
Siła peryferii. Biennale Zielona Góra


1
Na powierzchni stereotypu. „Równorodność. Kolekcja Tomasza Armady” w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie


1
Na szczycie góry stałam i wymyślałam
Uczestniczki i uczestnicy 9. Triennale Młodych w Orońsku

1
Pożar na Wiśle. Cracow Art Week Krakers 2020
Hubert Gromny

1
„Krąg obfitości” i obrazy zamknięcia. Cracow Art Week Krakers 2020


1
„Obiekty elektryczne” Ramana Tratsiuka pomiędzy historią sztuki i pożądaniem


1
Chominowa to nie puste imię. Wokół neonu Adama Rzepeckiego
Agata Araszkiewicz, Jan Tomasz Gross, Mirosław Haponiuk, Inga Iwasiów, Elżbieta Janicka, Bożena Keff, Tomasz Kitliński, Tomasz Kozak, Andrzej Leder, Paweł Leszkowicz, Anda Rottenberg, Adam Rzepecki, Joanna Tokarska-Bakir, Monika Weychert, Łukasz Zaremba

1
Polska Szwajcarią narodów. Monika Sosnowska w Zachęcie


1
Czy mamy jeszcze coś wspólnego? 12. Warszawa w Budowie
