Krytyka

1
Rytuały, futra i relaksik. Trzy wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku


1
Malownicze zawłaszczenie. „Wołają na mnie Cygan, choć tak się nie nazywam” w Gdańskiej Galerii Miejskiej


1
Wieczny sen. „Obudziłem się zmęczony” Jana Porczyńskiego w Galerii Komputer


1
Kto upierze nasze brudy? „Dużo dobre/дуже добре” Moniki Drożyńskiej w Galerii Foksal
Vera Zalutskaya

1
Kapitalizm jako niedorobiony escape room. „Mamidła” Grażyny M. Olszewskiej w Kronice


1
O korzyściach z ruinofilii. 19. edycja festiwalu Survival


1
Eskapizm w kurorcie. „Nirvana” Agaty Nowosielskiej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia


1
Opony są zajebiste! „Gdzie odlatują łabędzie z opon” w BWA Olsztyn


1
Dlaczego wy trujecie ludzi?! „…daj nam dzisiaj” w Galerii Arsenał


1
List Andy Rottenberg i Agnieszki Morawińskiej
Redakcja

1
Slovenia’s Populist Wave and the EU’s Latest Culture War
Dorian Batycka

1
„To był bardzo trudny czas”. Artystyczna Podróż Hestii jako symptom kryzysu mecenatu korporacyjnego
Redakcja

1
Niewidzialna kobieta. „Jesteś tu?” Xawerego Deskura w Art Agendzie Novej
Katarzyna Oczkowska

1
Stworzeni, by służyć magii. Studenci i studentki Marii Lobody w Galerii Skala


1
Bezzębne festiwale fotografii. Krakowska neutralność i łódzka przewidywalność (z nutką seksizmu)


1
Druga Wielka Odpowiedź Dziennikarzom i Krytykom
Ada Karczmarczyk

1
Czy słodkie pieski mogą śnić o brzydkich rzeczach? Basia Bańda w BWA Zielona Góra


1
#globalscream #dekoltdlabiałorusi
Jana Shostak; fotografie: Rafał Milach

1
Nie twórz nowego nadaremno. 19. i 20. edycja Artystycznej Podróży Hestii


1
Nadal ten sam samolot i nadal ta sama mgła. ADU, Smoleńsk i silne obrazy


1
Brokat na dywanie. „Ajaaoeho” Marty Krześlak w Galerii Szara Kamienica
Martyna Nowicka

1
Oddolny Gdańsk


1
Rysa na suficie. „Jej Magnificencja Rektora” Iwony Demko w Galerii Sztuki Wozownia


1
Wycieczka przez głębokie gardło serca. „Ciotka Kena” w lokal_30


1
Mafia bardzo projektowa. Głos w sprawie „Projektu” Anny Sudoł


1
Artystka do spraw niemożliwych. Joanna Rajkowska w Zachęcie
Jaś Kapela

1
Postmodernistyczny powrót w polskiej fotografii. Anna Orłowska i Agnieszka Rayss w Gdańsku czasów zarazy


1
Kroniki emancypacji. O książce „Dlaczego w sztuce ukraińskiej są wielkie artystki”
Anna Smolak

1
„To nasze miasto”. Gdy polityczne staje się artystycznym / “This is Our City”: When Political Becomes Artistic [PL/ENG]
Anna Karpenko (Mińsk, Białoruś); tłumaczenie: Piotr S. Mierzwa

1
Odpowiedź na oświadczenie Instytutu Historii Sztuki UW w sprawie malowideł Jana Dobkowskiego
Maria Poprzęcka

1
Prawicowe dzielenie postrzegalnego. Ludwika Ogorzelec w CSW Zamek Ujazdowski


1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2020
Redakcja

1
2020 rok w sztuce: podsumowanie miast







1
Sztuka erotyczna na mroczne czasy, czyli tylko seks nas uratuje. Karol Radziszewski i Maurycy Gomulicki w Galerii Labirynt


1
Siła peryferii. Biennale Zielona Góra


1
Na powierzchni stereotypu. „Równorodność. Kolekcja Tomasza Armady” w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie


1
Na szczycie góry stałam i wymyślałam
Uczestniczki i uczestnicy 9. Triennale Młodych w Orońsku

1
Pożar na Wiśle. Cracow Art Week Krakers 2020
Hubert Gromny

1
„Krąg obfitości” i obrazy zamknięcia. Cracow Art Week Krakers 2020


1
„Obiekty elektryczne” Ramana Tratsiuka pomiędzy historią sztuki i pożądaniem
