Krytyka

1
Brokat na dywanie. „Ajaaoeho” Marty Krześlak w Galerii Szara Kamienica
Martyna Nowicka

1
Oddolny Gdańsk


1
Rysa na suficie. „Jej Magnificencja Rektora” Iwony Demko w Galerii Sztuki Wozownia


1
Wycieczka przez głębokie gardło serca. „Ciotka Kena” w lokal_30


1
Mafia bardzo projektowa. Głos w sprawie „Projektu” Anny Sudoł


1
Artystka do spraw niemożliwych. Joanna Rajkowska w Zachęcie
Jaś Kapela

1
Postmodernistyczny powrót w polskiej fotografii. Anna Orłowska i Agnieszka Rayss w Gdańsku czasów zarazy


1
Kroniki emancypacji. O książce „Dlaczego w sztuce ukraińskiej są wielkie artystki”
Anna Smolak

1
„To nasze miasto”. Gdy polityczne staje się artystycznym / “This is Our City”: When Political Becomes Artistic [PL/ENG]
Anna Karpenko (Mińsk, Białoruś); tłumaczenie: Piotr S. Mierzwa

1
Odpowiedź na oświadczenie Instytutu Historii Sztuki UW w sprawie malowideł Jana Dobkowskiego
Maria Poprzęcka

1
Prawicowe dzielenie postrzegalnego. Ludwika Ogorzelec w CSW Zamek Ujazdowski


1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2020
Redakcja

1
2020 rok w sztuce: podsumowanie miast







1
Sztuka erotyczna na mroczne czasy, czyli tylko seks nas uratuje. Karol Radziszewski i Maurycy Gomulicki w Galerii Labirynt


1
Siła peryferii. Biennale Zielona Góra


1
Na powierzchni stereotypu. „Równorodność. Kolekcja Tomasza Armady” w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie


1
Na szczycie góry stałam i wymyślałam
Uczestniczki i uczestnicy 9. Triennale Młodych w Orońsku

1
Pożar na Wiśle. Cracow Art Week Krakers 2020
Hubert Gromny

1
„Krąg obfitości” i obrazy zamknięcia. Cracow Art Week Krakers 2020


1
„Obiekty elektryczne” Ramana Tratsiuka pomiędzy historią sztuki i pożądaniem


1
Chominowa to nie puste imię. Wokół neonu Adama Rzepeckiego
Agata Araszkiewicz, Jan Tomasz Gross, Mirosław Haponiuk, Inga Iwasiów, Elżbieta Janicka, Bożena Keff, Tomasz Kitliński, Tomasz Kozak, Andrzej Leder, Paweł Leszkowicz, Anda Rottenberg, Adam Rzepecki, Joanna Tokarska-Bakir, Monika Weychert, Łukasz Zaremba

1
Polska Szwajcarią narodów. Monika Sosnowska w Zachęcie


1
Czy mamy jeszcze coś wspólnego? 12. Warszawa w Budowie


1
Cottagecore. „Magiczne zaangażowanie” w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu


1
Niektóre drabinki są większe od innych. Open City 2020


1
Czerwonym klinem w białego patriarchę. 11. Berlin Biennale „the crack begins within”


1
Falowanie afektu. „Untitled (Holding Horizon)” Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa
Marcelina Obarska

1
Sprawiedliwy gniew. „Siedzą panny kołem, jastrzębia powieszono” Liliany Piskorskiej w Nośnej


1
Pustynia jednokierunkowa. „Dziewczyna i pistolet” Agaty Pyzik
Aldona Kopkiewicz

1
Złe nawyki. Martyna Czech i Kasper Lecnim w Kronice


1
Pożytki z anachronizmu, czyli sztuka dla sztuki w postsztuce


1
Tylko błąd nas uratuje. Miesiąc Fotografii 2020
Michał Dąbrowski

1
Neon niezgody. Głos w sprawie „Chominowej” Adama Rzepeckiego
Jolanta Prochowicz, Bartosz Wójcik

1
Historie przy ognisku. „Circle of Life. The Order of Death” Bartosza Zaskórskiego w galerii Piktogram


1
Kiedy performans miesza się z życiem. 10. Konteksty w Sokołowsku
Katarzyna Oczkowska

1
Hunter Reynolds i Piotr Nathan w Galerii Dziekanka, 1991*
Luiza Kempińska

1
Pluszowy człowiek z blizną. 13. Konkurs Gepperta


1
Kultura pandemii, sztuka przetrwania. Raport z „odmrażanego” Krakowa


1
Wideo na czasy pandemii. Subiektywny przewodnik od HER Docs Film Festival
Weronika Adamowska, Bogna Stefańska

1
Post (?) covid (p)arty life. Odmrażanie warszawskich galerii
