Krytyka
1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2020
Redakcja
1
2020 rok w sztuce: podsumowanie miast
Jakub Knera
Marta Kudelska
Tomek Pawłowski-Jarmołajew
Karolina Plinta
Stach Szabłowski
Wojciech Szymański
Tytus Szabelski
1
Sztuka erotyczna na mroczne czasy, czyli tylko seks nas uratuje. Karol Radziszewski i Maurycy Gomulicki w Galerii Labirynt
Paweł Leszkowicz
1
Siła peryferii. Biennale Zielona Góra
Piotr Policht
1
Na powierzchni stereotypu. „Równorodność. Kolekcja Tomasza Armady” w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie
Aleksander Kmak
1
Na szczycie góry stałam i wymyślałam
Uczestniczki i uczestnicy 9. Triennale Młodych w Orońsku
1
Pożar na Wiśle. Cracow Art Week Krakers 2020
Hubert Gromny
1
„Krąg obfitości” i obrazy zamknięcia. Cracow Art Week Krakers 2020
Wiktoria Kozioł
1
„Obiekty elektryczne” Ramana Tratsiuka pomiędzy historią sztuki i pożądaniem
Paweł Leszkowicz
1
Chominowa to nie puste imię. Wokół neonu Adama Rzepeckiego
Agata Araszkiewicz, Jan Tomasz Gross, Mirosław Haponiuk, Inga Iwasiów, Elżbieta Janicka, Bożena Keff, Tomasz Kitliński, Tomasz Kozak, Andrzej Leder, Paweł Leszkowicz, Anda Rottenberg, Adam Rzepecki, Joanna Tokarska-Bakir, Monika Weychert, Łukasz Zaremba
1
Polska Szwajcarią narodów. Monika Sosnowska w Zachęcie
Jakub Banasiak
1
Czy mamy jeszcze coś wspólnego? 12. Warszawa w Budowie
Anna Cymer
1
Cottagecore. „Magiczne zaangażowanie” w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu
Piotr Policht
1
Niektóre drabinki są większe od innych. Open City 2020
Aleksy Wójtowicz
1
Czerwonym klinem w białego patriarchę. 11. Berlin Biennale „the crack begins within”
Karolina Plinta
1
Falowanie afektu. „Untitled (Holding Horizon)” Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa
Marcelina Obarska
1
Sprawiedliwy gniew. „Siedzą panny kołem, jastrzębia powieszono” Liliany Piskorskiej w Nośnej
Wiktoria Kozioł
1
Pustynia jednokierunkowa. „Dziewczyna i pistolet” Agaty Pyzik
Aldona Kopkiewicz
1
Złe nawyki. Martyna Czech i Kasper Lecnim w Kronice
Piotr Policht
1
Pożytki z anachronizmu, czyli sztuka dla sztuki w postsztuce
Stach Szabłowski
1
Tylko błąd nas uratuje. Miesiąc Fotografii 2020
Michał Dąbrowski
1
Neon niezgody. Głos w sprawie „Chominowej” Adama Rzepeckiego
Jolanta Prochowicz, Bartosz Wójcik
1
Historie przy ognisku. „Circle of Life. The Order of Death” Bartosza Zaskórskiego w galerii Piktogram
Janek Owczarek
1
Kiedy performans miesza się z życiem. 10. Konteksty w Sokołowsku
Katarzyna Oczkowska
1
Hunter Reynolds i Piotr Nathan w Galerii Dziekanka, 1991*
Luiza Kempińska
1
Pluszowy człowiek z blizną. 13. Konkurs Gepperta
Piotr Policht
1
Kultura pandemii, sztuka przetrwania. Raport z „odmrażanego” Krakowa
Arkadiusz Półtorak
1
Wideo na czasy pandemii. Subiektywny przewodnik od HER Docs Film Festival
Weronika Adamowska, Bogna Stefańska
1
Post (?) covid (p)arty life. Odmrażanie warszawskich galerii
Karolina Plinta
1
Kronika nas wszystkich. Co dalej z bytomskim CSW?
Marta Kudelska
1
Ryby i raki pandemicznego internetu. Ranking działań artystycznych online
Karolina Plinta, Piotr Policht
1
Gra na nosie. „Kradzieże i zniszczenia” w białostockim Arsenale
Agata Pyzik
1
Pomarańczowy punkt i błyski za zasłoną. „Skiz(e)m” w ostrawskim PLATO
Wiktoria Kozioł
1
Miłość na środkach uspokajających. „&I<3U2” w Galerii Studio
Zofia Krawiec
1
Nie będę żyć, gdy nie zginie inny. „Catering dla najdłużej przebywający w galerii gości” Tatiany Czekalskiej i Leszka Golca w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu
Urszula Zajączkowska
1
Miss Polonia w Art Worldzie i inne perfomanse
Jakub Majmurek
1
Klejnoty, wakacje, gabloty, atrakcje. „Idź na całość” Wiktorii Walendzik i Konrada Żukowskiego w Gdańskiej Galerii Miejskiej
Piotr Policht
1
Jesteśmy wnuczkami czarownic, których nie zdołaliście spalić
Zofia Krawiec
1
Kobieta, człowiek i zwierzę. Hasior objaśnia mi świat
Anna Batko
1
Skoro jest tak źle, to dlaczego jest tak dobrze? O krytyce artystycznej dzisiaj
Jakub Banasiak