20.03.2015

„We rather look back to futures past” w Lajevardi Collection w Teheranie

„We rather look back to futures past” w Lajevardi Collection w Teheranie
We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

Praktyka patrzenia na przeszłość jako wieloaspektową konstrukcję nieograniczonych możliwości staje się ostatnio coraz bardziej popularna. Pytania, jak doświadczamy przeszłości i historii są wciąż aktualne – jak dokładnie wygląda proces rejestracji trudnego do zdefiniowania czasu i przekształcenia go w konkretne wspomnienia? I kto je koniec końców określa? Jak w rzeczywistości doświadczamy przeszłości – czy jest to ciągła potrzeba kreacji wspomnień? Kiedy przeszłość staje się historią?

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

Na wystawie zaprezentowano pięcioro współczesnych artystów, których prace nawiązują do tych pytań w różny sposób. Ich sztuka nie odnosi się do przeszłości jako czegoś statycznego, ale bazuje raczej na subiektywnych pragnieniach, lękach, własnych doświadczeniach. I choć wydaje się, że ich historie odnoszą się do przeszłości, w rzeczywistości są one wynikiem pracy teraźniejszego, aktywnego podmiotu. Artyści na nowo opowiadają i definiują ich znaczenia ukazując je w kontekście teraźniejszości. Patrzą w kierunku marginesów, gdzie punkty odniesień i różnych narracji zdają się przecinać oraz mnożyć, a ich dynamika nie obiera jednego kierunku. Koncentrują się na niuansach.

Wystawa w Teheranie jest już trzecią odsłoną We rather look back to futures past. Dwie poprzednie miały miejsce w Mumbai Art Room w Bombaju i Centro de Desarrollo de las Artes Visuales w Havanie w mniejszym składzie.

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!


Stopka

Artystka / ArtystaAlicja Karska, Aleksandra Went, Anna Ostoya, Agnieszka Polska, Karol Radziszewski, Janek Simon, Michał Szlaga, Dorota Walentynowicz, Rafał Wilk, Adam Witkowski, Ania Witkowska
WystawaWe rather look back to futures past
MiejsceLajevardi Collection w Tehranie
Czas trwania7-10.03.2015
Kuratorka / KuratorPatrycja Ryłko
Indeks

Zobacz też

Droga Czytelniczko, drogi Czytelniku!

Mamy dla Ciebie ważną wiadomość – dziś wchodząc na stronę „Szumu” nie przeczytasz poniedziałkowych zapowiedzi redakcyjnych, nie nadrobisz lektur z #szumweekendu, nie odsłuchasz ostatniego odcinka podcastu. Nasze archiwum z najważniejszymi tekstami polskiej krytyki artystycznej nie będzie dostępne.

To wprawdzie tylko 24 godziny, ale czy nie brakowałoby Ci „Szumu”, gdyby zniknął on tak… na zawsze?

Wystarczy, że od stycznia 2023 roku przestajemy wydawać „Szum” w formie papierowej. Zdecydowaliśmy się na ten trudny krok ze względu na kryzysowe realia – a szczególnie z uwagi na perspektywę rosnących z miesiąca na miesiąc kosztów druku. Dlatego 39. numer „Szumu” będzie tym ostatnim.

To jednak nie koniec „Szumu”. Naszą redakcyjną misję – dostarczanie Ci wartościowej, pogłębionej refleksji na temat sztuki współczesnej – kontynuujemy w formacie online.

Strony „Szumu” nie zamkniemy za paywallem, ponieważ zależy nam, aby dostęp do naszych treści pozostał dla każdego bezpłatny. Dlatego ruszamy z profilem na Patronite, gdzie możesz wesprzeć nas finansowo. W ten sposób pomożesz nam w utrzymaniu tytułu i realizacji celów, które pozwolą na rozwój: Twój i społeczności „Szumu”. Wierzymy, że wspólnie się to nam uda!

Kliknij i zostań naszą Patronką lub Patronem.