Krytyka

1
Historia potencjalna. „I ogień, i popiół” Nikity Kadana w Muzeum Sztuki w Łodzi


1
Policja jest nieoczywista. „Nigdy nie będziesz szła sama” Adama Kozickiego w Biurze Wystaw


1
Gra kartami historii. „Polska 2410″ w lokalu_30 i „Grunwald. Rekonstrukcja” w Teatrze Współczesnym w Szczecinie


1
Transformacja w fotografii, fotografia w transformacji. Wokół wystawy „Błysk, mat, kolor. Fotografia i Warszawa lat 90.” w Muzeum Warszawy


1
Alchemia neutralności. Jerzy Rosołowicz w Muzeum Współczesnym Wrocław


1
Wystawa o tym, co zawsze. „Umarła klasa” Daniela Rycharskiego w Gunia Nowik Gallery


1
Diaspora. Białoruskie artystki i artyści w Polsce


1
Pobite gary. „Disjecta Membra” w Galerii Szara Kamienica w Krakowie


1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2022
Redakcja

1
Dobrze mieć samochód. 14. WARSZAWA W BUDOWIE: Bitwa o ulice


1
Zmieniaj globalnie, działaj lokalnie? Narracje 2022


1
Intersekcjonalny patchwork. „Przeczarowując świat” Małgorzaty Mirgi-Tas w Pawilonie Polonia na Biennale Sztuki w Wenecji
Thuc Linh Nguyen Vu

1
Denaturalizacja kolonialnego widzenia. „Questioning the Visible” i „So They Won’t Say We Don’t Remember” w Galerii Arsenał w Białymstoku


1
Polski stan wyjątkowy. Nowa sztuka fotografii w Berlinie


1
Świt rynku, zmierzch świata. WGW i Fringe


1
Witamy w rupieciarni Realnego! Prawda i trauma w sztuce Si On
Jan Sowa

1
Bo to zła kobieta była. Polemika z tekstem Agaty Pyzik „Kontrariuszka sztuki”
Izabela Morska

1
Kryzys dźwignią handlu. Ankieta o rynku sztuki
Redakcja

1
Witajcie w miasteczku North Park. „Republika słońca” w BWA Studio Wrocław


1
Kontrariuszka sztuki. Uwagi na marginesie „Opowieści okrutnych” Aleksandry Waliszewskiej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie


1
Wystawa, którą kochacie nienawidzić. „Niepokój przychodzi o zmierzchu” w Zachęcie


1
„Gra o wszystko” Jerzego Krawczyka w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki
Zofia Rohozińska

1
Wielość – siła czy PR? KRAKERS 2022


1
Retransmisja z rewolucji. „Dekolonizacje” w Galerii Studio


1
Legion fotograficznych safari. Miesiąc Fotografii i Fotofestiwal 2022


1
Pośrednicy ze świata wojny. „Great Patriotic” w Galerii Miejskiej BWA w Bydgoszczy


1
Czy artyści mogą zakazać instytucji wystawiania swoich dzieł? Sztuka i prawo autorskie (cz. 3)


1
Koło pracy. Alternatywne Targi Pracy Pracuj Polska


1
Wołyński sen. „Niebieskie zboże” Mikołaja Sobczaka w Galerii Bielskiej BWA


1
Jak odzyskać „Tęczę”. Sztuka i prawo autorskie (cz. 2)


1
Gdyby Cattelan został pozwany w Polsce. Sztuka i prawo autorskie (cz. 1)


1
Walka o oddech. „Gdy słońce jest nisko – cienie są długie” w Galerii Arsenał w Białymstoku


1
Niech dominuje forma. „Obrzędy intymności” w OP ENHEIM


1
Mózg na ścianie. „ROHTKO” w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu
Dorian Widawski

1
Jak zrujnować sobie życie za pomocą jabłka. „Take My Eyes” w lokalu_30


1
Tasowanie kolekcji. „Ćwiczenia ze sztuki” w Muzeum ASP w Warszawie


1
Szekspir, grzyby i wirtual. „Sen nocy letniej” Krzysztofa Garbaczewskiego w Starym Teatrze
Katarzyna Oczkowska

1
Kobiety na skraju łóżka. „Kto napisze historię łez. Artystki o prawach kobiet” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej


1
Z krzyża zdjęty. „Wszystkie nasze strachy” w reżyserii Łukasza Rondudy i Łukasza Gutta


1
Rośliny jako Radykalnie Inni. O „Złym Zielu” Magdy Jędry
Marta Ryczkowska