23.05.2015

„All We Are” w Gdańskiej Galerii Miejskiej

„All We Are” w Gdańskiej Galerii Miejskiej
Judith Hopf, Flock of Sheep/Stado owiec, fot. K. Olechnowicz, Gdańska Galeria Miejska 2015

Judith Hopf, Flock of Sheep/Stado owiec, fot. K. Olechnowicz, Gdańska Galeria Miejska 2015

Wystawa grupowa pt.: ALL WE ARE prezentuje prace sześciu międzynarodowych artystek współczesnych: Magdaleny Abakanowicz (Polska), Yael Bartany (Izrael), Anetty Mony Chişy (Rumunia) & Lucii Tkácovej (Słowacja), Judith Hopf (Niemcy) oraz Idy Persson (Szwecja).

Anetta Mona Chisa i Lucia Tkacova, Manifesto of futurist woman (Let's conclude), kadr z filmu, 2008

Anetta Mona Chisa i Lucia Tkacova, Manifesto of futurist woman (Let’s conclude), kadr z filmu, 2008

ALL WE ARE koncentruje się wokół uwarunkowań, zachowań oraz struktur grup, zbiorowisk i mas. Pokazywane prace badają różnorakie systemy zdefiniowane w toku politycznych, ekonomicznych, kulturowych, bądź ideologicznych powiązań.

Od XIX wieku, psychologia społeczna i filozofia badała pojęcia zachowań stadnych i psychologie tłumu, zgłębiając fenomen dużej zbiorowości ludzi zachowujących się w ten sam sposób, w tym samym czasie i przyswajających reakcje większości członków zbiorowości. Wśród różnorodnych teorii, centralne pojęcie oscyluje wokół utraty poczucia indywidualności, a przez to własnej tożsamości, odpowiedzialności i moralności. ALL WE ARE prezentuje strategie artystyczne i gesty eksplorując ‚tłum’ zarówno jako fenomen strukturalny jaki i konkretne warunki życia i sferę społeczną.

Magdalena Abakanowicz, Tłum

Magdalena Abakanowicz, Tłum

Jako historyczny i konceptualny punkt wyjścia, wystawa eksponuje wybór rzadko pokazywanych rysunków węglem i litografii pt.: Tłum, autorstwa Magdaleny Abakanowicz, jednej z najbardziej znanych w świecie artystek polskich. Prace z 1987 roku ukazują centralny wątek twórczości Abakanowicz, którym jest „nieskończoność” i relacja pomiędzy jednostką a tłumem.

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Yael Bartana, pierwsza niepolska artystka reprezentująca Polskę na Biennale w Wenecji w 2011 roku, pokazuje instalację wideo zatytułowaną Inferno(2013). Praca antycypuje zarówno inaugurację, jak i destrukcję trzeciej „Świątyni Salomona” w São Paulo, ukończonej w lecie 2014 roku.

Wideo Anetty Mony Chişy & Lucii Tkácovej pt.: Futurist Manifesto of Woman (Let’s Conclude) / Manifest kobiety futurystycznej (Wyciągnijmy wnioski) z 2008 roku odzwierciedla pozycję „kobiety” w kontekście postkomunistycznym, obalając struktury władzy patriarchalnej.

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Judith Hopf prezentuje elementy rzeźby grupowej pt.: Flock of Sheep / Stado owiec (2013). Wykreowane w wyniku zamierzonego procesu samopowstawania betonowe stado łączy w sobie zarówno masywność jak i kruchość, surową powtarzalność oraz łagodną różnorodność.

Ida Persson, 31, Acrylics on canvas, 260 x 160 cm, 2013

Ida Persson, 31, Acrylics on canvas, 260 x 160 cm, 2013

W swoich wielkoformatowych obrazach (2013/14) Ida Persson eksploruje możliwości zwizualizowania niewidzialnych struktur władzy, a także ich postrzegania w kontekstach cyfrowych, globalnych i neoliberalnych.

All we are, widok wystawy

All We Are, widok wystawy

All we are, widok wystawy

All We Are, widok wystawy

All we are, widok wystawy

All We Are, widok wystawy

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!


Stopka

ArtystaMagdalena Abakanowicz, Yael Bartana, Anetta Mona Chisa, Lucia Tkacova, Judith Hopf, Ida Persson
WystawaAll We Are
MiejsceGdańska Galeria Miejska
Czas trwania18.04-31.05.2015
KuratorViktor Neumann
Strona internetowaggm.gda.pl
Indeks

Zobacz też