20.07.2018

„Kirchgängerbanger” Slavs and Tatars w galerii ar/ge kunst

Slavs and Tatars, „Hamann from the Hood”, widok instalacji, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
„Kirchgängerbanger” Slavs and Tatars w galerii ar/ge kunst
Slavs and Tatars, „Hamann from the Hood”, widok instalacji, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin

Czystość językowa pozbawia język bogactwa
Johann Georg Hamann

Z okazji otwarcia Kirchgängerbanger, kuratorowanej przez Emanuele Guidi pierwszej monograficznej wystawy kolektywu Slavs and Tatars we Włoszech, ar/ge kunst organizuje dwudniowy program wprowadzający, koncentrujący się na trzech najważniejszych elementach ich praktyki: wystawach, książkach i wykładach performatywnych. Slavs and Tatars powołane zostało do życia w 2006 roku jako klub czytelniczy i od tego czasu ich badania zaczęły poszerzać i wykraczać poza akt czytania przez wprowadzanie do obiegu historii z obszaru „na wschód od Muru Berlińskiego i na zachód od Muru Chińskiego, znanego jako Eurazja”.

Jak na bibliofilów i gawędziarzy przystało, artyści czerpią z wielu poetyk tego złożonego geopolitycznie regionu, wskrzeszają zapomniane postaci, przednowoczesne rytuały, mity i tradycje, łącząc je z kulturą „wysoką” i popularną. Kwestionują w ten sposób współczesne nasze schematy myślowe i granice naszej wiedzy. Ich synkretyczne podejście uwidacznia się w dyskursie i różnego rodzaju obiektach, jednak język zawsze odgrywa główną rolę, zszywając z sobą pozornie odległe idee, historie i kultury. Przy zmysłowym i afektywnym podejściu do wiedzy, artyści koncentrują się na ujawnianiu jej luk i pęknięć.

Slavs and Tatars, „Kirchgängerbanger”, widok wystawy, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Underage Page (Extended Turquoise)”, 2018, widok instalacji, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Stillbruch (Noblesse Oblige)”, 2018, widok instalacji, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Love me Love me Not (Kaliningrad)”, 2018, widok instalacji, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Underage Page (Extended Turquoise)”, 2018, widok instalacji, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Kirchgängerbanger”, widok wystawy, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Kirchgängerbanger”, widok wystawy, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Bicephalic Flag”, 2017, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin
Slavs and Tatars, „Kirchgängerbanger”, widok wystawy, © ar/ge kunst, fot. Tiberio Sorvillo, dzięki uprzejmości artysty, Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin

Kirchgängerbanger Slavs and Tatars kontynuują swoje najnowsze badania dotyczące Johanna Georga Hamanna, niemieckiego filozofa nurtu antyoświecenia, orientalistę-amatora i pisarza, autora tajemniczych i zagadkowych tekstów, przez współczesnych mu myślicieli takich jak Goethe, Kierkegaard i Kant cenionego za pełne humoru, niekonwencjonalne i radykalne tezy. Slavs and Tatars sięgają do Hamanna by skupić się na ograniczeniach świeckiej wiedzy i odświeżyć dyskurs wokół wiary, którą niemiecki filozof (w tekstach takich jak Glaube und Geschlecht) wiązał z seksualnością.

Na swojej pierwszej wystawie w ar/ge kunst artyści zwracają się do widza (i czytelnika) przez nowe prace wprost odnoszące się do enigmatycznych tekstów Hamanna, serię realizacji przekładających jego mgliste frazy na język wizualny i przestrzenny.

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!


Stopka

ArtystaSlavs and Tatars
WystawaKirchgängerbanger
Miejscear/ge kunst, Bolzano, Włochy
Czas trwania19.05–28.07.2018
Strona internetowaargekunst.it
Indeks

Zobacz też