„12 Concrete Songs. Vol. II” Gonzalo Elviry w Rodríguez Gallery
Punktem wyjścia projektu 12 Concrete Songs jest pomnik upamiętniający robotników poległych w 1920 roku w Weimarze autorstwa Waltera Gropiusa, założyciela Szkoły Bauhaus, zniszczony przez nazistów i zrekonstruowany tuż po wojnie.
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Elvira dekonstruuje obiekt, na bazie którego próbuje tworzyć swój własny, uniwersalny język form, pozostający w zgodzie z założeniami Bauhausu. W tym interdyscyplinarnym projekcie, obejmującym sztukę wizualną, architekturę i muzykę, artysta szuka pomostu pomiędzy różnymi dziedzinami sztuki, odnajdując ich wzajemne odniesienia i relacje.
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Maurycy Baryga
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Maurycy Baryga
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Dekonstruując pomnik od strony formalnej Elvira tworzy także nowe jakości znaczeniowe i poprzez głębokie zakorzenienie w historii zachęca do dialogu ze współczesnością.
Przypisy
Stopka
- Osoby artystyczne
- Gonzalo Elvira
- Wystawa
- 12 Concrete Songs. Vol. II
- Miejsce
- Rodríguez Gallery, Poznań
- Czas trwania
- 16.03–21.04.2018
- Strona internetowa
- rodriguezgallery.com
- Indeks
- Gonzalo Elvira Rodríguez Gallery