NR 12/2023
12.04.2018

„12 Concrete Songs. Vol. II” Gonzalo Elviry w Rodríguez Gallery

Redakcja
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs vol. II”, fot. Tytus Szabelski
„12 Concrete Songs. Vol. II” Gonzalo Elviry w Rodríguez Gallery
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs vol. II”, fot. Tytus Szabelski

Punktem wyjścia projektu 12 Concrete Songs jest pomnik upamiętniający robotników poległych w 1920 roku w Weimarze autorstwa Waltera Gropiusa, założyciela Szkoły Bauhaus, zniszczony przez nazistów i zrekonstruowany tuż po wojnie.

Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski

Gonzalo Elvira dekonstruuje obiekt, na bazie którego próbuje tworzyć swój własny, uniwersalny język form, pozostający w zgodzie z założeniami Bauhausu. W tym interdyscyplinarnym projekcie, obejmującym sztukę wizualną, architekturę i muzykę, artysta szuka pomostu pomiędzy różnymi dziedzinami sztuki, odnajdując ich wzajemne odniesienia i relacje.

Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Maurycy Baryga
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Maurycy Baryga
Gonzalo Evlira, „12 Concrete Songs. Vol. II”, fot. Tytus Szabelski

Dekonstruując pomnik od strony formalnej Elvira tworzy także nowe jakości znaczeniowe i poprzez głębokie zakorzenienie w historii zachęca do dialogu ze współczesnością.

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!


Stopka

Artystka / ArtystaGonzalo Elvira
Wystawa12 Concrete Songs. Vol. II
MiejsceRodríguez Gallery, Poznań
Czas trwania16.03–21.04.2018
Strona internetowarodriguezgallery.com
Indeks

Zobacz też