Krytyka
1
Majdan jest Szkołą. „Feminizm, sztuka i rewolucje w Ukrainie w XXI wieku” Jessiki Zychowicz
Mariia Varlygina
1
Buda zniszczona, uczennice uciekły. „W dniu jutrzejszym” Martyny Pasternak w Gdańskiej Galerii Miejskiej
Weronika Wojda
1
Powrót to nie jest wdzięczna rzecz. „20 MG OK” Anny Niesterowicz w Fundacji Galerii Foksal
Wojciech Albiński
1
Potencjał wiedzy nieeksperckiej. „Mineralne immersje” w Galerii Miejskiej Arsenał w Poznaniu
Gabi Skrzypczak
1
Instytucja otwarta. „Postbauhaus. Wspomnienia z przyszłości” w Plato Ostrava
Piotr Sikora
1
Antyutopia zanikania. Augustas Serapinas w Galerii Arsenał w Białymstoku
Vera Zalutskaya
1
20 lat w laboratorium. „R.E.P. Historia” w Narodowym Muzeum Sztuki Ukraińskiej w Kijowie
Piotr Kosiewski
1
Kobieta w ciele szamana. „Ziółka, drzewka y chróściki“ Agnieszki Brzeżańskiej w Muzeum Farmacji
Agata Czarnacka
1
Miejsce, w którym można się zgubić. „Słowa przeglądają się w sobie” w Fundacji Stefana Gierowskiego
Mateusz Górniak
1
340 mieszczańskich bibelotów w służbie socjalistycznej estetyki. „Wielka czwórka i inni” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu
Anna Markowska
1
Nie wiadomo, kiedy nadejdą ciepłe deszcze. „Pomnik upadku” Pawła Kasprzaka w TRAFO
Aleksy Wójtowicz
1
Gra w pomidora. Franek Drażba w Staromiejskim Domu Kultury
Antoni Michnik
1
Golem i jego pan. „Obłęd. Przypadek Mariana Henela” w Muzeum Etnograficznym we Wrocławiu
Aleksy Wójtowicz
1
Scena polskiego niezalu, stan na styczeń 2025
Karolina Plinta
Aleksy Wójtowicz
1
Być jak Henry Moore czy jak Eudora Fletcher? „Henry Moore and Czechoslovak Art after 1945” w Galerie Moderního Uměni
Anna Markowska
1
Ludzie, rośliny i wojna. Alevtina Kakhidze w Galerii Arsenał w Białymstoku
Piotr Kosiewski
1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2024
Redakcja
1
Święto wiosny, czyli rok najdroższej kawy
Stach Szabłowski
1
Granat w dziwnej koronie. „Paradżanow. Chcę minąć swój cień” w Zachęcie
Aleksy Wójtowicz
1
Nadal chcemy całego życia, ale mamy już własną historię. „Chcemy całego życia” w PGS Sopot
Wiktoria Szczupacka
1
Szacunek dla otoczenia. Narracje #15
Janek Owczarek
1
Ambicje totalne poza totalitaryzmami. „Socmodernizm” w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie
Lidia Pańków
1
Z dziesiątego piętra. „Zniknij nad Wisłą” w Bunkrze Sztuki
Marcin Stachowicz
1
Katalog strat fantomowych i zysków realnych. „Kwiaty zła” Piotra Uklańskiego w Fundacji Galerii Foksal
Stach Szabłowski
1
Przyrządy i narządy, czyli Bereś redivivus
Anna Markowska
1
Gotyk na skraju Stilonu. „Nienawidzę antropocenu” Katarzyny Górnej w gorzowskim MOS-ie
Aleksy Wójtowicz
1
Zakonnice, gnicie i chthulucen. „Garstką ziemi ciało moje przykryte zostało” Marii Plucińskiej w Gdańskiej Galerii Miejskiej.
Gabi Skrzypczak
1
Jak przeceniamy sztukę ludzi i nie doceniamy sztuki AI. Sztuczna Inteligencja i obawy o „prawdziwą” sztukę
Łukasz Białkowski
1
„Moja praca jest coraz bardziej naga”. Tapta w Muzeum Susch
Anna Pajęcka
1
„Nie o ten taniec chodzi tylko i wyłącznie”. „Euforia” w Muzeum Woli
Antonina Ulatowska
1
Od megakryzysu do hiperawangardy #7: Bez paniki – metodologie ryzykanctwa (Krzysztof M. Bednarski)
Tomasz Kozak
1
Chór POLIN/Chór w Ruchu
Kinga Senczyk
1
Wykorzenienie. Biennale Matter of Art 2024
Piotr Policht
1
Między widelcem a brzegiem talerza. O jedzeniu i sztuce
Aleksy Wójtowicz
1
Od megakryzysu do hiperawangardy #6: Histerykomicy w hospicjum (Zbigniew Libera i Jerzy Truszkowski)
Tomasz Kozak
1
W hołdzie Kici-Koci. Marek Oberländer w Muzeum Narodowym we Wrocławiu
Anna Markowska
1
Mokro i z nadzieją. „SPLASH: eco + hydrosexuals unite!” w lokalu_30
Agata Czarnacka
1
Jaka tkanina wczoraj, taka sztuka jutro. „Fenomen polskiego kilimu” w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi
Piotr Policht
1
Czy zdjęcie może leczyć? Fotofestiwal 2024
Milena Soporowska
1
Jak najlepiej natchnione. „Ręce mam wypełnione pracą” w galerii Lisowski
Rita Müller