Krytyka
1
Marzenie o byciu gołębiem. „Escaped, Found a Hideout, Still on the Run (Animal News)” w PLATO Ostrava
Piotr Policht
1
Od megakryzysu do hiperawangardy #1: Prawdomówność pieniądza (Ewa Juszkiewicz)
Tomasz Kozak
1
Dysydenci historii. „Running out of history” w Miejskim Ośrodku Sztuki w Gorzowie
Gabi Skrzypczak
1
Lot w otchłań Grupy Bergamot. Analiza polityczna i psychosomatyczna
Paweł Leszkowicz
1
Piramida potrzeb. 34. Nagroda Jindřicha Chalupeckiego
Piotr Policht
1
Co głowonogi wiedzą o historii. „Festiwal” Jacka Świdzińskiego
Aleksy Wójtowicz
1
Unosić się w modernizmie. „Fenomen Falowca” w Gdańskiej Galerii Miejskiej
Olga Drenda
1
Na warsztat: Dominika Olszowy
Wojciech Albiński
1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2023
Redakcja
1
Podsumowanie roku 2023
Maciej Cholewa
Marta Deskur
Elżbieta Jabłońska
Małgorzata Kaźmierczak
Filip Kijowski
Piotr Kosiewski
Ewa Majewska
Antoni Michnik
Muzeum w Podziemiu
Zofia nierodzińska
Anna Pajęcka
Marcin Polak
Zuza Piwowar
Piotr Puldzian Płucienniczak
Adam Przywara
Agata Pyzik
Gabi Skrzypczak
Stach Szabłowski
Karolina Wajman
Joanna Warsza
1
Plastyka i polityka. „Pejzaż malarstwa polskiego” w Zachęcie
Aleksy Wójtowicz
1
Hajs musi się zgadzać. Bielska Jesień i Konkurs Gepperta 2023
Piotr Policht
1
Wieża Babel. „Myślnik. Słowo jako materia sztuki” w Muzeum Literatury
Wojciech Albiński
1
W poszukiwaniu historii społecznych. Narracje #14
Karolina Plinta
1
Cudotwórstwo za grosik. Wrocław Off Gallery Weekend 2023
Aleksy Wójtowicz
1
Postęp i zdrada. Głos w sprawie Składu Solnego
Arkadiusz Półtorak
1
Delfina Jałowik dyrektorką Bunkra Sztuki, czyli w Krakowie bez zmian. Komentarz redakcji
Redakcja
1
Proteza Strzemińskiego czy papieros Kobro? O „Radykalnym oku” Andrzeja Turowskiego
Anna Markowska
1
Narrator z kwadratową głową. O twórczości Przemysława Piniaka
Stach Szabłowski
1
Chodź, pomaluj mój świat. „Nos w dupie” Karola Radziszewskiego w Galerii Foksal
Rita Müller
1
Plan dziesięcioletni. Top dekady „Szumu”
Aleksy Wójtowicz
1
Szum, czyli sygnał. Na dziesięciolecie „Szumu”
Wojciech Albiński
1
Wielka Artystka i czuły narrator. „Abakanowicz. Trauma i sława” Pawła Kowala
Karolina Plinta
1
Katalog (nie)przeżytych doświadczeń. „Stos zdjęć” Zbigniewa Libery i Łukasza Chotkowskiego
Marcin Stachowicz
1
Głowy do wycierania. „Art is not Rest” Wandy Czełkowskiej w Muzeum Susch
Piotr Policht
1
Erotyczne życie roślin. Wojciech Ćwiertniewicz i Przemek Branas w Galerii Lisowski
Karol Sienkiewicz
1
Doktor Ja. O rządach Janusza Janowskiego w Zachęcie
Karolina Plinta
1
Wybory 2023: Lewica i Polska 2050 o sztuce [nasza ankieta]
Redakcja
1
Cały świat z głowy. „Jesteście moi” Jakuba Juliana Ziółkowskiego w MOCAK-u
Magdalena Ujma
1
Historia znikania. Małgorzata Potocka w Fundacji Arton
Piotr Policht
1
Bezużyteczne i nieodzowne. „Muzeum. Historia światowa” (tom. I) Krzysztofa Pomiana
Agnieszka Morawińska
1
Języki odmiennych intymności. „Pocałunek nie zabija” Ani Nowak w Muzeum Sztuki Nowoczesnej
Aleksander Kmak
1
Stażewski – znany nieznajomy. „Późny styl” w Muzeum Sztuki w Łodzi
Adam Szymczyk
1
Nowy panteizm. „Duby smalone” w Galerii Arsenał w Białymstoku
Piotr Policht
1
Układanie tożsamości. Kaszuby według Szlagi
Jakub Knera
1
Jak działa płot. „Dziel i łącz” Tytusa Szabelskiego-Różniaka w CSW Kronika
Piotr Policht
1
Baśki, ciotki i ikony, czyli Barbie w sztuce polskiej
Aleksy Wójtowicz
1
Lalka na skraju załamania nerwowego. Barbie w Muzeum Narodowym w Poznaniu i w kinach
Aleksy Wójtowicz
1
W Jego cieniu. „Maria Stangret. Gra w miejsca” w Cricotece
Łukasz Białkowski
1
Zobaczyć gruz. „Zgruzowstanie” w Muzeum Warszawy
Agata Pietrasik