
Antoni Michnik – doktor nauk humanistycznych (doktorat u prof. Krystyny Duniec na temat audiosfery I wojny światowej), badacz sound studies, performer, kurator. Członek założyciel researchersko-performatywnej Grupy ETC. W latach 2013-2024 redaktor w magazynie „Glissando”, od początku 2025 w redakcji „Kontekstów / Polskiej Sztuki Ludowej”. Publikował m.in. w „Dialogu”, „Dwutygodniku”, „Kulturze Popularnej”, „Kulturze Współczesnej”, „Kwartalniku Filmowym”, „Ruchu Muzycznym”, „Szumie”, „Zeszytach Literackich”. Współredaktor książek Fluxus w trzech aktach. Narracje – estetyki – geografie Grupy ETC (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014) oraz Poza Rejestrem. Rozmowy o muzyce i prawie autorskim (Fundacja Nowoczesna Polska, 2015).
Od roku 2020 w zespole kuratorskim festiwalu muzyki improwizowanej Ad Libitum, współpracował kuratorsko m.in. z Trafostacją Sztuki w Szczecinie i Curie City oraz festiwalami NeoArte i Warszawska Jesień. Solo oraz z Grupą ETC występował na licznych festiwalach oraz przeglądach sztuki i muzyki współczesnej interpretując neoawangardowe kompozycje muzyczne, lub prezentując autorskie działania performatywne. Specjalizuje się w wykładach performatywnych. Szykuje się do wydania rozprawy doktorskiej, prowadzi różne dalsze badania w zakresie sound studies.
Przypisy

Gra w pomidora. Franek Drażba w Staromiejskim Domu Kultury


Podsumowanie roku 2023


















Alchemia neutralności. Jerzy Rosołowicz w Muzeum Współczesnym Wrocław


Zmieniaj globalnie, działaj lokalnie? Narracje 2022


Rytmy rzeźby, rytmy języka – dźwięk w twórczości Antoniego Starczewskiego


Nauka kamuflażu w niewymiernych wymiarach (rzeczywistości „ipółwymiarowej”). O Grupie Budapeszt
