
Dorota Jagoda Michalska – historyczka sztuki, krytyczka i (czasami) kuratorka mieszkająca między Warszawą, Londynem a Wiedniem. Pisała m.in. dla Afterall, Kajet Journal, Post. Notes on Art in a Global Context, L’Internationale, ArtMargins i e-flux. Jej tekstu ukazały się również w katalogach Biennale w Wenecji (2019), Biennale Matter of Art w Pradze (2022) i Narodowej Galerii Zachęta. W 2023 ukończyła doktorat na Uniwersytecie Oxfordzkim a jej zainteresowania badawcze skupiają się na post/de kolonializmie i globalnych historiach sztuki.
Przypisy

1
Władysław Hasior: Dekolonializm, nowoczesność, historia


2
Złota horda abakanów


3
Nocą rośnie, nie gaśnie. Erna Rosenstein i globalne historie surrealizmu


4
Czyste białe dłonie. Wstęp do dyskusji o dekolonizacji polskich muzeów


5
Sen Polaków o własnej białości. Rozmowa z Witkiem Orskim


6
Rimaldas Vikšraitis. Surrealistyczne archiwum ludowe


7
Honorata Martin: imaginarium nekropolityczne


8
Amalia Ulman, czyli Alicja w krainie kapitalizmu


9
Anarcho-konserwatystka. O rysunkach Aleksandry Waliszewskiej


10
Widma awangardy
