
Anna Markowska – historyczka sztuki, profesorka, wykładowczyni na Uniwersytecie Wrocławskim. Ostatnie książki: Sztuka i rewolucja. Wieloperspektywiczne ujęcie sztuki polskiej zaraz po wojnie (2023); Natalia LL (2022), Gry z miejscami.Wrocławskie galerie: Katakumby, Zakład nad Fosą, Ośrodek Działań Plastycznych (2022); Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem? (2019). Mieszka we Wrocławiu i Krakowie.
Przypisy

1
340 mieszczańskich bibelotów w służbie socjalistycznej estetyki. „Wielka czwórka i inni” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu


2
Być jak Henry Moore czy jak Eudora Fletcher? „Henry Moore and Czechoslovak Art after 1945” w Galerie Moderního Uměni


3
Przyrządy i narządy, czyli Bereś redivivus


4
W hołdzie Kici-Koci. Marek Oberländer w Muzeum Narodowym we Wrocławiu


5
Przemówienie do Wielkiej Głowy. W sprawie „Nowoczesności reglamentowanej” w Muzeum Narodowym w Krakowie


6
Proteza Strzemińskiego czy papieros Kobro? O „Radykalnym oku” Andrzeja Turowskiego


7
„Sztuka i rewolucja. Wieloperspektywiczne ujęcie sztuki polskiej zaraz po wojnie” [fragmenty]


8
Gry z miejscami. Wrocławskie galerie: Katakumby (1977–1979), Zakład nad Fosą (1979–1990) i Ośrodek Działań Plastycznych (1981–1990 i 1990–1999)


9
Seksowny bolszewik w kolejnej odsłonie. „Mon chéri Soviétique” Karola Radziszewskiego w BWA Wrocław


10
Z Kosałką w jacuzzi. Rozmowa z Jerzym Kosałką


11
Nowe zasady dla (wypędzonej) Królewny Śnieżki


12
Duchowość jako bunt. Andrzejowi Dudkowi-Dürerowi na jubileusz


13
Sztuka podręczna Wrocławia


14
Późniejsi bogowie


15
Niedowidzący krytyk rozmawia z rodziną o malarstwie Martyny Czech
