
Anna Markowska – historyczka sztuki, profesorka, wykładowczyni na Uniwersytecie Wrocławskim. Ostatnie książki: Sztuka i rewolucja. Wieloperspektywiczne ujęcie sztuki polskiej zaraz po wojnie (2023); Natalia LL (2022), Gry z miejscami.Wrocławskie galerie: Katakumby, Zakład nad Fosą, Ośrodek Działań Plastycznych (2022); Dlaczego Duchamp nie czesał się z przedziałkiem? (2019). Mieszka we Wrocławiu i Krakowie.
Przypisy

1
Inteligentnie, choć bez zaskoczeń. „Wystawa niestała” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej


2
340 mieszczańskich bibelotów w służbie socjalistycznej estetyki. „Wielka czwórka i inni” w Muzeum Narodowym we Wrocławiu


3
Być jak Henry Moore czy jak Eudora Fletcher? „Henry Moore and Czechoslovak Art after 1945” w Galerie Moderního Uměni


4
Przyrządy i narządy, czyli Bereś redivivus


5
W hołdzie Kici-Koci. Marek Oberländer w Muzeum Narodowym we Wrocławiu


6
Przemówienie do Wielkiej Głowy. W sprawie „Nowoczesności reglamentowanej” w Muzeum Narodowym w Krakowie


7
Proteza Strzemińskiego czy papieros Kobro? O „Radykalnym oku” Andrzeja Turowskiego


8
„Sztuka i rewolucja. Wieloperspektywiczne ujęcie sztuki polskiej zaraz po wojnie” [fragmenty]


9
Gry z miejscami. Wrocławskie galerie: Katakumby (1977–1979), Zakład nad Fosą (1979–1990) i Ośrodek Działań Plastycznych (1981–1990 i 1990–1999)


10
Seksowny bolszewik w kolejnej odsłonie. „Mon chéri Soviétique” Karola Radziszewskiego w BWA Wrocław


11
Z Kosałką w jacuzzi. Rozmowa z Jerzym Kosałką


12
Nowe zasady dla (wypędzonej) Królewny Śnieżki


13
Duchowość jako bunt. Andrzejowi Dudkowi-Dürerowi na jubileusz


14
Sztuka podręczna Wrocławia


15
Późniejsi bogowie


16
Niedowidzący krytyk rozmawia z rodziną o malarstwie Martyny Czech
