
Wiktoria Kozioł – historyczka sztuki (doktorat na Wydziale Historycznym UJ), krytyczka, badaczka. Rozwija działalność pedagogiczną w zakresie wyższej edukacji związanej z historią sztuki i sztuką. Pracowała jako asystentka na Wydziale Sztuki UP, wykłada na Wydziale Polonistyki UJ (krytykę artystyczną i syntetyczny kurs dotyczący dziejów historii sztuki europejskiej) oraz na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuki w Szczecinie. Obecnie jest przede wszystkim związana z Uniwersytetem SWPS w Krakowie (dawna Wyższa Szkoła Europejska), gdzie pomaga kształcić osoby zajmujące się grafiką, przede wszystkim w obszarze gier cyfrowych. Pracuje także w Liceum Sztuk Plastycznych Cosinus w Krakowie, gdzie uczy historii sztuki. Jest autorką ponad 50 artykułów krytycznych i kilkunastu tekstów naukowych
Przypisy

Pomieszanie z poplątaniem. Co wysupłuję z wątków 17. Międzynarodowego Triennale Tkaniny w Łodzi


Klaser kolekcjonerski z metkami. Too many logos


Homary, Gołębie, Jastrzębie. Zwrot konserwatywny w sztuce polskiej


„Miłe złego porządki” Artura Żmijewskiego w Galerii Sztuki im. Jana Tarasina


Między awangardą a TikTokiem. Rozmowa z Waldemarem Tatarczukiem


„Krąg obfitości” i obrazy zamknięcia. Cracow Art Week Krakers 2020


Sprawiedliwy gniew. „Siedzą panny kołem, jastrzębia powieszono” Liliany Piskorskiej w Nośnej


Mapa humanizacji miasta. Rozmowa z organizatorami i organizatorkami Sympozjum Wrocław 70/20


Pomarańczowy punkt i błyski za zasłoną. „Skiz(e)m” w ostrawskim PLATO


Żywe metafory. Dwie wystawy o chorobach


Piknik się skończył. Katarzyna Górna w Kronice


Przyśniona rewolucja Katarzyny Kozyry. „Bipeds and Quadrupeds” w Postmasters Gallery w Nowym Jorku


„Populizm szerzy się jak trąd”. „Skip the line!” w ramach Biennale Warszawa
