SZUM
SZUM Wspieraj nas!
  • Działy
    • News
    • Krytyka
    • Rozmowy
    • Do zobaczenia
    • Na dobry początek
    • Eseje
    • Kwartalnik
    • Patronite
  • Archiwum
  • Podcast
  • Redakcja
  • Sklep
Piszemy o sztuce z całej Polski. Komentujemy najważniejsze wydarzenia, dowartościowujemy marginesy, dajemy głos osobom twórczym i specjalistom. Pomóż nam w robieniu SZUMU.
Wspieraj nas!
Newsletter Szumu
co piątek w Twojej skrzynce!
Do zobaczenia 20.03.2015 4 min

„We rather look back to futures past” w Lajevardi Collection w Teheranie

Redakcja
udostępnij — facebook   twitter/x   link
pobierz .pdf
We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

Praktyka patrzenia na przeszłość jako wieloaspektową konstrukcję nieograniczonych możliwości staje się ostatnio coraz bardziej popularna. Pytania, jak doświadczamy przeszłości i historii są wciąż aktualne – jak dokładnie wygląda proces rejestracji trudnego do zdefiniowania czasu i przekształcenia go w konkretne wspomnienia? I kto je koniec końców określa? Jak w rzeczywistości doświadczamy przeszłości – czy jest to ciągła potrzeba kreacji wspomnień? Kiedy przeszłość staje się historią?

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

Na wystawie zaprezentowano pięcioro współczesnych artystów, których prace nawiązują do tych pytań w różny sposób. Ich sztuka nie odnosi się do przeszłości jako czegoś statycznego, ale bazuje raczej na subiektywnych pragnieniach, lękach, własnych doświadczeniach. I choć wydaje się, że ich historie odnoszą się do przeszłości, w rzeczywistości są one wynikiem pracy teraźniejszego, aktywnego podmiotu. Artyści na nowo opowiadają i definiują ich znaczenia ukazując je w kontekście teraźniejszości. Patrzą w kierunku marginesów, gdzie punkty odniesień i różnych narracji zdają się przecinać oraz mnożyć, a ich dynamika nie obiera jednego kierunku. Koncentrują się na niuansach.

Wystawa w Teheranie jest już trzecią odsłoną We rather look back to futures past. Dwie poprzednie miały miejsce w Mumbai Art Room w Bombaju i Centro de Desarrollo de las Artes Visuales w Havanie w mniejszym składzie.

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzieki uprzejmosci Eshan Lajevardi Collection

We rather look back to futures past, widok wystawy, dzięki uprzejmości Eshan Lajevardi Collection

Przypisy

Stopka

Osoby artystyczne
Alicja Karska, Aleksandra Went, Anna Ostoya, Agnieszka Polska, Karol Radziszewski, Janek Simon, Michał Szlaga, Dorota Walentynowicz, Rafał Wilk, Adam Witkowski, Ania Witkowska
Wystawa
We rather look back to futures past
Miejsce
Lajevardi Collection w Tehranie
Czas trwania
7-10.03.2015
Osoba kuratorska
Patrycja Ryłko
Indeks
Adam Witkowski Agnieszka Polska Aleksandra Went Alicja Karska Ania Witkowska Anna Ostoya Dorota Walentynowicz Janek Simon Karol Radziszewski Lajevardi Collection Tehran Michał Szlaga Patrycja Ryłko Rafał Wilk

Najczęściej czytane

1
Na Dobry Początek 05.05.2025

5–11 maja

Redakcja
2
News 04.05.2025

Zmarł Mirosław Filonik (1958–2025)

Redakcja
3
Na Dobry Początek 12.05.2025

12–18 maja

Redakcja
4
Krytyka 09.05.2025

Wejście na scenę (własnej) sztuki. „Performanse plastyczne Władysława Hasiora” Magdaleny Figzał-Janikowskiej

Portret Marcelina Obarska
5
Do zobaczenia 13.05.2025

„Nie pytaj o Polskę. Z kolekcji Katarzyny Szafrańskiej i Wojciecha Szafrańskiego” w CSW „Znaki Czasu” w Toruniu

Redakcja
6
Eseje 09.05.2025

Miejskie instalacje – performowanie przestrzeni publicznej

Magdalena Figzał-Janikowska

Newsletter Szumu
co piątek w Twojej skrzynce!

REKLAMA
Piszemy o sztuce z całej Polski. Komentujemy najważniejsze wydarzenia, dowartościowujemy marginesy, dajemy głos osobom twórczym i specjalistom. Pomóż nam w robieniu SZUMU.
Wspieraj nas!
„We rather look back to futures past” w Lajevardi Collection w Teheranie — SZUM
REKLAMA
Logo: SZUM

Magazyn SZUM

Fundacja Kultura Miejsca
Wydział Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 39
00-347 Warszawa

redakcja@magazynszum.pl

ISSN 2956-817X

Media społecznościowe

  • facebook
  • instagram
  • spotify
  • apple podcasts
  • podcast RSS

Wspieraj nas!

Polityka prywatności

Kontakt

Przeszukaj SZUM

‹ › ×

    ‹ › ×
      Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
      Zapoznaj się z naszą polityką prywatności