
Tytułowe „void” – unieważnienie, pustka – w sposób ironiczny odnosi się zarówno do braku fizycznego obiektu w przypadku prac cyfrowych, jak i do potrzeby zmiany.
Czy pandemiczna fascynacja tokenami NFT opartymi na technologii blockchain jest nadzieją na bardziej wyrównaną dystrybucję dóbr w nowej, cyfrowej wersji świata oraz rynku sztuki, czy też spekulacyjną bańką pompowaną przez kryptowalutowych milionerów celem szybkiego wzbogacenia się?









Na wystawie pokazane zostały prace inspirowane sztuczną inteligencją i typograficzne obiekty nawiązujace do logotypów kryptowalut oraz kart tarota: Tezos (Wisielec), Laska idioty (Fool) czy Koło fortuny. Odbicia i powtórzenia prac odnosiły się do problemu wyznaczania różnicy pomiędzy tym co rzeczywiste i wirtualne. Wszystkie prace zyskały swoje odpowiedniki cyfrowe NFT na platformie hic et nunc (www.hicetnunc.xyz). Przez cały czas wystawa dostępna była równocześnie w przestrzeni galerii oraz wirtualnym, trójwymiarowym świecie – cryptovoxels.
Stopka
Artystka / Artysta | Michał Bratko, Dominik Jałowiński |
Wystawa | Void connoisseur |
Miejsce | Galeria Widna, Kraków |
Czas trwania | 19.06–16.07.2021 |
Fotografie | dzięki uprzejmości Galerii Widna |
Strona internetowa | facebook.com/WidnaMuseolab |
Indeks | Dominik Jałowiński Galeria Widna Michał Bratko |