23.11.2013

Aneta Szyłak: The Field Is To the Sky, Only Backwards

Aneta Szyłak: The Field Is To the Sky, Only Backwards
Katarzyna Krakowiak, "when the stem breaks the water perpendicularly, its angle is measured to be 0 degree, and the degree gets closer to 90 as it is slanted more, and the level surface is 90 degrees", 2013, rysunek, model architektoniczny i animacja; model akustyczny: Andrzej Klosak

Katarzyna Krakowiak, „when the stem breaks the water perpendicularly, its angle is measured to be 0 degree, and the degree
gets closer to 90 as it is slanted more, and the level surface is 90 degrees”, 2013, rysunek, model architektoniczny i animacja; model akustyczny: Andrzej Klosak

Hito Steyerl, "Der Bau/The Building" (dokumentacja), 2009, dekonstrukcja fasady, 5-kanałowa instalacja wideo, płyty i gruz

Hito Steyerl, „Der Bau/The Building” (dokumentacja), 2009, dekonstrukcja fasady, 5-kanałowa instalacja wideo, płyty i gruz

Wystawa The Field is to the Sky, Only Backwards stawia pytanie o sztukę jako źródło wiedzy. Pracując na przecięciu takich dziedzin,  jak relacje społeczne i ekonomiczne, architektura i przestrzeń, obraz, tworzywo, dźwięk, ruch czy migracja i mobilność, artysta przekracza własną dyscyplinę.

Anders Bojen and Kristoffer Ørum, "The Pattern in Us All", 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.

Anders Bojen and Kristoffer Ørum, „The Pattern in Us All”, 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.

Pattern in Us All", 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.

Anders Bojen and Kristoffer Ørum, „The Pattern in Us All”, 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.

Artyści nie tylko uświadamiają nam obecne w innych dziedzinach formy badania i sposoby praktykowania, lecz także wytwarzają tymczasowe związki między nimi. Ujawniają nie tylko to, co wiemy, ale i to, co chcielibyśmy wiedzieć. Różnorodne metodologie mieszają się i przecinają ze sobą, poszukując możliwości na granicy pomyłki i nieuprawnionych narzędzi badawczych.

Hiwa K, "For the Few Socks of Marbles", 2012, wideo, rysunki na ścianie, obiekty w witrynie

Hiwa K, „For the Few Socks of Marbles”, 2012, wideo, rysunki na ścianie, obiekty w witrynie

Hiwa K, "For the Few Socks of Marbles", 2012, wideo, rysunki na ścianie, obiekty w witrynie

Hiwa K, „For the Few Socks of Marbles”, 2012, wideo, rysunki na ścianie, obiekty w witrynie

Wraz z akumulacją wiedzy pola specjalizacji zawężają się i pogłębiają tak dalece, że dają się pojąć. Pojawia się wtedy potrzeba wyjścia poza sztywne metodologie i otwarcia przestrzeni pewnych i prawomocnych podstaw badawczych dla tego, co często uchodzi niezauważone.

MML Studio, "The Shipyard Dance", 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min.

MML Studio, „The Shipyard Dance”, 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min. Choreografia/taniec: Rafał Dziemidok, muzyka: Igor Kłaczyński

MML Studio, "The Shipyard Dance", 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min. Choreografia/taniec: Rafał Dziemidok, muzyka: Igor Kłaczyński

MML Studio, „The Shipyard Dance”, 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min. Choreografia/taniec: Rafał Dziemidok, muzyka: Igor Kłaczyński

 

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!


Stopka

Artystka / ArtystaAnders Bojen i Kristoffer Ørum, Lawrence Abu Hamdan, Hiwa K, Katarzyna Krakowiak, MML Studio (Michał Mądracki, Maciej Mądracki and Gilles Lepore), Hito Steyerl
WystawaThe Field is to the Sky, Only Backwards
MiejsceThe International Studio & Curatorial Program w Nowym Jorku
Czas trwania05.09 - 18.10.2013
Kuratorka / KuratorAneta Szyłak
Strona internetowawww.iscp-nyc.org
Indeks

Zobacz też