Aneta Szyłak: The Field Is To the Sky, Only Backwards
![](https://magazynszum.pl/wp-content/uploads/2013/11/SZUM-20131121-11-57-1150x2048.jpg)
![krakowiak Katarzyna Krakowiak, "when the stem breaks the water perpendicularly, its angle is measured to be 0 degree, and the degree gets closer to 90 as it is slanted more, and the level surface is 90 degrees", 2013, rysunek, model architektoniczny i animacja; model akustyczny: Andrzej Klosak](https://magazynszum.pl/wp-content/uploads/2013/11/SZUM-20131121-11-571-420x218.jpg)
Katarzyna Krakowiak, „when the stem breaks the water perpendicularly, its angle is measured to be 0 degree, and the degree
gets closer to 90 as it is slanted more, and the level surface is 90 degrees”, 2013, rysunek, model architektoniczny i animacja; model akustyczny: Andrzej Klosak
![IMG_4726 Hito Steyerl, "Der Bau/The Building" (dokumentacja), 2009, dekonstrukcja fasady, 5-kanałowa instalacja wideo, płyty i gruz](https://magazynszum.pl/wp-content/uploads/2013/11/SZUM-20131121-11-58-420x748.jpg)
Hito Steyerl, „Der Bau/The Building” (dokumentacja), 2009, dekonstrukcja fasady, 5-kanałowa instalacja wideo, płyty i gruz
Wystawa The Field is to the Sky, Only Backwards stawia pytanie o sztukę jako źródło wiedzy. Pracując na przecięciu takich dziedzin, jak relacje społeczne i ekonomiczne, architektura i przestrzeń, obraz, tworzywo, dźwięk, ruch czy migracja i mobilność, artysta przekracza własną dyscyplinę.
![3 Anders Bojen and Kristoffer Ørum, "The Pattern in Us All", 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.](https://magazynszum.pl/wp-content/uploads/2013/11/SZUM-20131121-11-591-420x315.jpg)
Anders Bojen and Kristoffer Ørum, „The Pattern in Us All”, 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.
![4 Pattern in Us All", 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.](https://magazynszum.pl/wp-content/uploads/2013/11/SZUM-20131121-11-59-420x315.jpg)
Anders Bojen and Kristoffer Ørum, „The Pattern in Us All”, 2009, performans, dokumentacja wideo, 37:38 min.
Artyści nie tylko uświadamiają nam obecne w innych dziedzinach formy badania i sposoby praktykowania, lecz także wytwarzają tymczasowe związki między nimi. Ujawniają nie tylko to, co wiemy, ale i to, co chcielibyśmy wiedzieć. Różnorodne metodologie mieszają się i przecinają ze sobą, poszukując możliwości na granicy pomyłki i nieuprawnionych narzędzi badawczych.
Wraz z akumulacją wiedzy pola specjalizacji zawężają się i pogłębiają tak dalece, że dają się pojąć. Pojawia się wtedy potrzeba wyjścia poza sztywne metodologie i otwarcia przestrzeni pewnych i prawomocnych podstaw badawczych dla tego, co często uchodzi niezauważone.
![IMG_4747 MML Studio, "The Shipyard Dance", 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min.](https://magazynszum.pl/wp-content/uploads/2013/11/SZUM-20131121-11-57-420x748.jpg)
MML Studio, „The Shipyard Dance”, 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min. Choreografia/taniec: Rafał Dziemidok, muzyka: Igor Kłaczyński
![IMG_4741 MML Studio, "The Shipyard Dance", 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min. Choreografia/taniec: Rafał Dziemidok, muzyka: Igor Kłaczyński](https://magazynszum.pl/wp-content/uploads/2013/11/SZUM-20131121-11-56-420x748.jpg)
MML Studio, „The Shipyard Dance”, 2013, 3-kanałowe wideo, 6:10 min. 8:25 min. 11:02 min. Choreografia/taniec: Rafał Dziemidok, muzyka: Igor Kłaczyński
Przypisy
Stopka
- Osoby artystyczne
- Anders Bojen i Kristoffer Ørum, Lawrence Abu Hamdan, Hiwa K, Katarzyna Krakowiak, MML Studio (Michał Mądracki, Maciej Mądracki and Gilles Lepore), Hito Steyerl
- Wystawa
- The Field is to the Sky, Only Backwards
- Miejsce
- The International Studio & Curatorial Program w Nowym Jorku
- Czas trwania
- 05.09 - 18.10.2013
- Osoba kuratorska
- Aneta Szyłak
- Strona internetowa
- www.iscp-nyc.org