„STO TON” Przemysława Trześniaka w Kolonii Artystów
Truizm i problem tożsamości wydają się tematycznym centrum wokół którego powstało STO TON Przemysława Trześniaka. Posługując się estetyką przesady, precyzyjnie i z nieszlachetnych materiałów, autor wytworzył artefakt, który mógłby znależć się na witrynie sklepowej lub w korytarzu budynku siłowni fitness. Wyraźna inspiracja dziełami sztuki masowej XX I XXI wieku, nasuwa mi skojarzenie z przeskalowaną satuetką konkursową.
Siłą rzeczy, Trześniak kreuje absurdalną sytuację, nie odstającą jednak w najmniejszym stopniu od codzienności dwa tysiące osiemnastego roku: przychodzi mi tu na myśl wózek dziecięcy CYBEX by Jeremy Scott, który jako poważny dizajnerski produkt mógłby swobodnie spełniać warunki kreacji artystycznej stworzone przez Przemysława Trześniaka. Banalność obiektu STO TON, jego potencjał scenograficzny (a może przede wszystkim fotograficzny), przysłania ewentualną refleksję wobec form socjalizacji, jakim poddawani są członkowie społeczeństwa ludzkiego wszystkich płci. / Sylwia Aniszewska
Przemysław Trześniak urodził się 1983 roku we Włodawie. W 2009 roku ukończył Akademię Sztuk Pięknych na Wydziale Rzeźby i Intermediów w Gdańsku. Dyplom zrealizował pod opieką prof. Witosława Czerwonki i prof. Sławoja Ostrowskiego. Pracuje i mieszka w Gdańsku.
Przypisy
Stopka
- Osoby artystyczne
- Przemysław Trześniak
- Wystawa
- STO TON
- Miejsce
- Kolonia Artystów, Gdańsk
- Czas trwania
- 2-30.12.2018
- Strona internetowa
- kolonia-artystow.pl