NR 38/2023
29.05.2016

„Red Poppy Fields” w Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej

„Red Poppy Fields” w Bałtyckiej Galerii Sztuki Współczesnej
András Bozsó, No To Wine - 2 in 1, 2014

András Bozsó, No To Wine – 2 in 1, 2014

Wystawa Red Poppy Fields jest częścią międzynarodowego projektu poświęconego współczesnemu postrzeganiu I Wojny Światowej, jednego z najbardziej dramatycznych wydarzeń w najnowszej historii Europy.

Károly Sándor Áron, Gun Works Series - Saving WWI, 2014

Károly Sándor Áron, Gun Works Series – Saving WWI, 2014

Red Poppy Fields, widok wystawy

Red Poppy Fields, widok wystawy

Projekt Red Poppy Fields odzwierciedla burzliwą historię Europy i związki przyczynowe pomiędzy ideologią i gospodarką, polityką i wojną. Poprzez wystawy i spotkania dyskusyjne projekt dokonuje przeglądu przyczyn i skutków I Wojny Światowej i jej szerszych implikacji społecznych, politycznych, gospodarczych i kulturalnych. Skupiając się przede wszystkim na fotografii i filmie, kuratorzy i artyści przedstawiają różne poglądy na tamte historyczne wydarzenia i odkrywają paralele między przeszłością i teraźniejszością. W projekcie biorą udział partnerzy z Węgier, Polski, Słowacji i Słowenii, a więc z krajów, które były zaangażowane w wojnie głównie po stronie C.K. Austro-Węgier. Jednak uczestnicy projektu starają się patrzeć na te zjawiska z szerszej perspektywy ogólnoeuropejskiej.

Lara Ciarabellini, Silentium (1915-1918), 2014

Lara Ciarabellini, Silentium (1915-1918), 2014

Pavel Maria Smejkal, Instant Inspirations, 2011

Pavel Maria Smejkal, Instant Inspirations, 2011

Projekt koncentruje się także na kluczowych elementach roli fotografii w początkach XX wieku, kiedy powstawała fotografia lotnicza i zaczynał się rozwijać fotoreportaż oraz na znów aktualnych kwestiach cenzury, nadzoru i wykorzystywania fotografii przez propagandę w dzisiejszej epoce cyfrowej. Zestawiając fotografię współczesną i historyczną, projekt dotyczy statusu fotografii jako medium w obu okresach, sto lat temu i obecnie, jak również jego roli i znaczenia w kultywowaniu pamięci i prowadzeniu dyskursów historycznych. Dla tej sprawy ogromne znaczenie mają wyjątkowo zdywersyfikowane sposoby podejścia współczesnych artystów i fotografów, zajmujących się w swojej pracy postrzeganiem i przedstawianiem dawnych zdarzeń.

Hassan Abdelghani, 1914. From a Distance, 2014

Hassan Abdelghani, 1914. From a Distance, 2014

Jonathan Olley, The Forbidden Forest, 2009

Jonathan Olley, The Forbidden Forest, 2009

Zbiorowa wystawa Red Poppy Fields będzie prezentowana w sześciu miastach Europy Środkowej (w Bratysławie, Budapeszcie, Lublanie, Pradze, Wiedniu i Słupsku).

Red Poppy Fields, widok wystawy

Red Poppy Fields, widok wystawy

Dołącz do grona patronów „Szumu”.

Spodobał Ci się ten materiał? Dziś niezależna krytyka artystyczna potrzebuje Twojej pomocy. Pozwól robić ją nam dalej.

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!


Stopka

Artystka / ArtystaHassan Abdelghani, Anikó Bodor, András Bozsó, Lara Ciarabellini, diSTRUKTURA, Barbi Marković, Peter Hebeisen, Radenko Milak, Roman Uranjek, Jonathan Olley, Borut Peterlin, Darije Petković, Martin Piaček, Bonnell Robinson, Károly Sándor Áron, Pavel Maria Smejkal, Antal Tarjáni, Vladimír Židlický
WystawaRed Poppy Fields
MiejsceBałtycka Galeria Sztuki Współczesnej w Słupsku
Czas trwania28.04-17.06.2016
Kuratorka / KuratorMiha Colner, Dejan Sluga
Strona internetowawww.bgsw.pl
Indeks

Zobacz też