
Punktem wyjścia dla wystawy „AnarKrew: An Anti-Archives. Göteborg Carnival on Record” w ramach 7. Międzynarodowego Biennale Sztuki Współczesnej w Göteborgu są archiwa karnawału ulicznego organizowanego w Göteborgu w latach 1982-1993. Bezpośrednią inspiracją dla serii zdjęć „Karneval” były fotografie Lennart Sjöberg i Pera Zetterberg z 1992 roku, które dokumentują przebranych karnawałowo mieszkańców, tuż po przemarszu, na tle charakterystycznej ściany Konsthall. Zdjęcia Radziszewskiego portretują współczesnych mieszkańców Goteborga z malarską interwencją na twarzach. Fotografie prezentowane są w Hasselblad Center, Goteborg Konsthall oraz w formie plakatów w witrynach sklepowych przy głównej ulicy (Kungsportavenyn). W jednej z witryn sklepowych pojawia się też druga praca Radziszewskiego – instalacja wideo, portretująca przedstawicieli lokalnej społeczności queerowej. Ich twarze artysta poddaje malarskim transformacjom, malując ostatecznie na różowo-czarno i nawiązując tym samym do symboliki Queer Anarchy. Z głośników dobiegają głośne odgłosy bębnów – fragment oryginalnych nagrań archiwalnych. Karnawał zawiesza prawa w mieście i w każdej chwili może przerodzić się w zamieszki.
Stopka
Artystka / Artysta | Karol Radziszewski |
Wystawa | AnarKrew: An Anti-Archives. Göteborg Carnival on Record |
Miejsce | Göteborg |
Czas trwania | 07.09-17.11.2013 |
Kuratorka / Kurator | Claire Tancons |
Fotografie | Karol Radziszewski |
Indeks | Karol Radziszewski |