
Cmentarze w większym stopniu są opowieściami o pamiętaniu niż o śmierci. Zresztą sam Teatr Śmierci Kantora to spektakle o nieustannym powracaniu do przeszłości, o wspomnieniach, o nigdy niewyleczonych traumach.
Hurr durr to termin zaczerpnięty z forów internetowych, oznaczający wielkie, najczęściej nieuzasadnione oburzenie. Wystawa Karoliny Jarzębak jest jej instytucjonalnym debiutem, pozostającym w dialogu z estetykami Kantora i wystawą stałą Cricoteki. Artystka eksploruje wizualności spoza głównego nurtu – niedizajnerskie i nieinstagramowe, niekiedy wręcz wstydliwe. Hurr durr prowokacyjnie sugeruje, że właśnie nimi jesteśmy i one po nas zostaną. Być może współczesna kultura pozostawi po sobie nie ruiny wieżowców, a raczej smutno-śmieszny mem albo fragment internetowej kłótni.









Program wystaw Cloakroom opiera się na badaniu i rozpoznaniu we współczesnych sztukach wizualnych oczywistych lub trudniej rozpoznawalnych powiązań z twórczością Tadeusza Kantora i wypracowanymi przez niego estetykami. Program bazuje na przeplatających się, wzajemnie uzupełniających i dialogujących ze sobą wątkach oraz artystach i artystkach bezpośrednio związanych z Tadeuszem Kantorem oraz nazwiskach i postaciach młodego pokolenia, świeżo dynamizujących artystyczną rzeczywistość
Stopka
Artystka / Artysta | Karolina Jarzębak |
Wystawa | Hurr durr |
Miejsce | Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA |
Czas trwania | 11.09–10.10.2021 |
Kuratorka / Kurator | Kamil Kuitkowski |
Fotografie | dzięki uprzejmości Cricoteki |
Strona internetowa | cricoteka.pl |
Indeks | Kamil Kuitkowski Karolina Jarzębak Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w Krakowie |