
Filmy Wojciecha Gilewicza powstawały podczas jego podróży po Azji w latach 2008–2018.
Są dokumentami subiektywnego spojrzenia na krajobraz, w który artysta stopniowo wnika. Każdy z nich jest odrębnym dziełem, ale razem tworzą spójną narrację o uprzywilejowanej pozycji „obcego” w tamtym regionie świata. Stanowią ekspansywną, wielowarstwową narrację filmową o niepewności życia prekariatu, pracy fizycznej i pracy artysty, która zestawiona z obrazami egzotycznych dla nas scenerii i zglobalizowanych procesów gentryfikacji rodzi namysł nad kwestią inności kulturowej i poczucia braku przynależności. Filmy te nie udają, że mówią o innych, ale posługują się zanurzeniem w kulturze innego kraju jak lustrem. Artysta testuje publiczną percepcję, zachęcając do aktywnej obserwacji otaczającej nas ikonosfery i do odkrywania sztuki w jednoczesnym rozpadzie i odnawianiu się życia codziennego. Cała prezentacja opowiada o tym, czym jest podróżowanie, a jednocześnie sama jest podróżą po mieście.










Kolejne odsłony wystawy:
Galeria Labirynt w Lublinie (11.10–10.11.2019)
Pier-2 Art Center w Kaohsiung na Tajwanie (12.28.2019–01.12.2020)
Wydarzenie towarzyszy Festiwalowi Wschód Kultury / Inny Wymiar 2019
Stopka
Artystka / Artysta | Wojciech Gilewicz |
Wystawa | Hanoi Hello! |
Miejsce | Galeria Arsenał w Białymstoku, Centrum Handlowe ALFA, Hort Cafe, Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku, Namaste Bio Organic Shop, Pasmanteria Hobbystyczna, Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury, Muzeum Wojska |
Czas trwania | 20.08–10.10.2019 |
Kuratorka / Kurator | Aleksandra Kluczyk; mentorki: Sylwia Narewska, Ewa Tatar |
Fotografie | Maciej Zaniewski |
Strona internetowa | galeria-arsenal.pl |
Indeks | Aleksandra Kluczyk Ewa Tatar Galeria Arsenał w Białymstoku Sylwia Narewska Wojciech Gilewicz |