
Wystawa poświęcona kolekcji Sandretto Re Rebaudengo pozwala spojrzeć z jeszcze innej perspektywy na potrzebę kolekcjonowania – poza tworzeniem unikalnego zbioru prac artystycznych, proces kolekcjonowania stanowi próbę odzwierciedlenia pewnego momentu historycznego. Ów moment można nazwać „przełomem wieków”, można też określić go na wiele innych sposobów – z pewnością jednak odnosi się on do szeregu politycznych, społecznych i ekonomicznych turbulencji, które wstrząsały światem na przestrzeni ostatnich 20 lat.
Zapoczątkowana w latach 90-tych, ciągle powiększająca się kolekcja, stała się klarownym odzwierciedleniem tego okresu w historii, z całą jego złożonością i niespójnością. Oddaje ona ducha krytycyzmu i zaangażowania, charakteryzującego współczesne działania artystyczne, ze szczególnym uwzględnieniem dyskursów dotyczących społecznej pozycji kobiet, zagrożenia środowiska i efektów procesu globalizacji i transkulturowości.

na pierwszym planie: Maurizio Cattelan,
Kołysanka / Lullaby, 1994
w tle: Wael Shawky,
Krucjaty kabaretowe: Akta horroru / Cabaret Crusades: The Horror Show File, 2010

Liz Glynn
Krater Euphroniosa, ok. 512 p.n.e.
Lakoński Kyliks, VI wiek p.n.e.
Kolekcja sreber z okresu hellenistycznego, III wiek p.n.e.
z serii Substytuty obiektów dla Metropolitan, 2011

na pierwszym planie: Thomas Hirschhorn,
Rodzina Camo / Camo Family, 2006
w tle po prawej: Paul Chan,
Bez tytułu (Po ostatnim śmiechu Lacana) / Untitled (After Lacan’s Last Laugh), 2008

w tle po lewej: Paul Chan,
Bez tytułu (Po ostatnim śmiechu Lacana) / Untitled (After Lacan’s Last Laugh), 2008
pośrodku: Sarah Lucas,
Jajo / Egg, 1995
w tle po prawej: Wael Shawky,
Krucjaty kabaretowe: Akta horroru / Cabaret Crusades: The Horror Show File, 2010
na pierwszym planie po prawej: Maurizio Cattelan,
Kołysanka / Lullaby, 1994

w tle po lewej: Paul Chan,
Bez tytułu (Po ostatnim śmiechu Lacana) / Untitled (After Lacan’s Last Laugh), 2008
na pierwszym planie po lewej: Maurizio Cattelan,
Kołysanka / Lullaby, 1994
po prawej: Wael Shawky,
Krucjaty kabaretowe: Akta horroru / Cabaret Crusades: The Horror Show File, 2010

na pierwszym planie: Maurizio Cattelan,
Kołysanka / Lullaby, 1994
w tle: Wael Shawky,
Krucjaty kabaretowe: Akta horroru / Cabaret Crusades: The Horror Show File, 2010

po lewej: Sergey Sapozhnikov & Albert Pogorelkin,
Halabuda, 2008
po prawej: Paulina Ołowska,
Bez tytułu / Untitled, 2011
Stopka
Artystka / Artysta | Doug Aitken, Janet Cardiff & George Bures Miller, Maurizio Cattelan, Paul Chan, Hans-Peter Feldmann, Liz Glynn, Thomas Hirschhorn, Piotr Janas, William Kentridge, Robert Kuśmirowski, Yong-Baek Lee, Sherrie Levine, Sharon Lockhart, Sarah Lucas, Paul McCarthy, Aleksandra Mir, Shirin Neshat, Paulina Ołowska, Sergey Sapozhnikov & Albert Pogorelkin, Wael Shawky |
Wystawa | Gdy rozum śni / Skarby kolekcji Sandretto Re Rebaudengo |
Miejsce | CSW Toruń |
Czas trwania | do 1.09.2013 |
Kuratorka / Kurator | Dobrila Denegri |
Fotografie | Wojciech Olech |
Indeks | Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu Sandretto Re Rebaudengo |