02.06.2016

„Dreams & Marketing” – Dominik Cymer/ Fotografie: Jacek Kołodziejski

„Dreams & Marketing” – Dominik Cymer/ Fotografie: Jacek Kołodziejski
Dominik Cymer, Plugits (autor zdjęć wykorzystanych w pracach: Jacek Kołodziejski)

Dominik Cymer, Plugits (autor zdjęć wykorzystanych w pracach: Jacek Kołodziejski)

Wystawa Dominika Cymera Dreams & Marketing to autokrytyczna wypowiedź wizualna znanego projektanta i przedsiębiorcy wobec zagadnień marketingu czy reklamy oraz wzorców myślenia i wyobrażeń o związkach sztuki i biznesu czy fantazmacie sukcesu. Za designem i reklamą  kryją się wymierne cele. W projektowaniu – użyteczności, a w promowaniu – kreowaniu mitu marki oraz napędzania pożądań.

Dominik Cymer, Isoap (autor zdjęć wykorzystanych w pracach: Jacek Kołodziejski)

Dominik Cymer, Isoap (autor zdjęć wykorzystanych w pracach: Jacek Kołodziejski)

W powołanej na wystawie sztucznej rzeczywistości, przypominającej prezentację reklamową, klientem stają się marzenia artysty ze swoimi potrzebami i celami. Powstają przedsiębiorstwa i marki, które realizują strategie jego wyobraźni. Artysta używając infografik, zdjęć powstałych podczas wymyślonych z tej okazji sesji reklamowych, szkicowników projektanta i założeń marketingu, snuje opowieść w trzech rozdziałach Dreams Products, StartupsMoodboard.

Dominik Cymer, Wydawnictwo płytowe

Dominik Cymer, Wydawnictwo płytowe

Dreams Products prezentują urzeczywistnione i rzekomo wprowadzone na rynek marki i pomysły, które towarzyszyły Cymerowi w dzieciństwie, m.in. komputery do pracy fizycznej kultowej firmy Dragon, produkty dla telesprzedaży (np. oziębiacz dwóch kieliszków do wódki) czy telefon transmitujący zapachy Isoap.

Dominik Cymer, Isoap

Dominik Cymer, Isoap

Startups to identyfikacje wizualne firm, które nie istnieją, ale rzekomo zleciły pracę nad brandingiem. Firmy te proponują rozwiązania niemożliwe do wprowadzenia na rynek, a artysta ze swoim studio przygotowuje je tak, jakby miały być rzeczywiście wdrażane, ale z jakichś powodów wdrożenie nie zostało sfinalizowane: Alkotak (firma montująca automaty sprzedające karnety pozwalające na picie alkoholu w miejscach publicznych), Celebuy (serwis umożliwiający zakup produktów, które wybierają celebryci) czy Trash marketing (agencja umieszczająca reklamy na śmieciach).

Dominik Cymer, Trash

Dominik Cymer, Trash

Jak dodaje: „Startups to prezentacje firm, które stworzyłem podczas wymyślania biznesu życia. Niektóre z nich miałyby nawet rację bytu i możliwe, że dzięki nim stałbym się bogaty, ale mam to gdzieś i wolę o nich marzyć”.
Z kolei Moodboard pokazuje własne kierunki rozwoju Cymera – analizę stylu graficznego i strategię marketingową własnej osoby.

Dominik Cymer, 18 zeszytów

Dominik Cymer, 18 zeszytów

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!


Stopka

Artystka / ArtystaDominik Cymer
WystawaDreams & Marketing
MiejsceCSW Kronika
Czas trwania16.04-11.06.2016
Kuratorka / KuratorStanisław Ruksza
FotografieJacek Kołodziejski
Strona internetowawww.kronika.org.pl
Indeks

Zobacz też