SZUM
SZUM Wspieraj nas!
  • Działy
    • News
    • Krytyka
    • Rozmowy
    • Do zobaczenia
    • Na dobry początek
    • Eseje
    • Kwartalnik
    • Patronite
  • Archiwum
  • Podcast
  • Redakcja
  • Sklep
Piszemy o sztuce z całej Polski. Komentujemy najważniejsze wydarzenia, dowartościowujemy marginesy, dajemy głos osobom twórczym i specjalistom. Pomóż nam w robieniu SZUMU.
Wspieraj nas!
Newsletter Szumu
co piątek w Twojej skrzynce!
Do zobaczenia 11.08.2017 2 min

„Assembly Line” Agnieszki Kurant w Center for Contemporary Art w Izraelu [PL/ENG]

Redakcja
udostępnij — facebook   twitter/x   link
pobierz .pdf
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view

For English version scroll down

PL

Center for Contemporary Art w Tel Avivie prezentuje pierwszą indywidualną wystawę Agnieszki Kurant w Izraelu. Artystka skupia się na inteligencji zbiorowej, współdzielonych fikcjach, a także na niewidzialnej i „niematerialnej” pracy. W pracach takich jak seria rysunków Linia produkcyjna, wykonana online, przy użyciu metody crowdsourcingu, przez tysiące robotników, czy A.A.I., rzeźbach z barwnego piasku, złota i kryształów, utworzonych przez kolonie termitów, Kurant kwestionuje indywidualne autorstwo.

 

Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view

Jej badania nad niewidzialną pracą i niezauważalnymi siłami kontrolnymi obejmują też takie prace jak Air Rights – lewitujący meteoryt – i Cutaways – krótki film z trójką bohaterów, którzy zostali wycięci w procesie montażu z większych produkcji i których odgrywają oryginalni hollywoodzcy aktorzy.

Wskazując na kwestie niewidzialnej pracy i współdzielonego autorstwa Kurant stawia też pytania o wartość. W świecie sztuki, bardziej niż gdziekolwiek indziej, tożsamość autora jest kluczowa dla ustalenia wartości pracy. Kurant podkopuje tę ekonomiczną zależność w pracy Mutations and Liquid Assets, ktora składa się z kilku małych rzeźb sławnych artystów stopionych w jedno. Posuwając strategie sztuki zawłaszczenia o jeden krok dalej, praca ta stanowi głos w dyskusji o zmiennym statusie obiektów artystycznych i ich transformacyjnym potencjalne.

 

Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view

ENG

The CCA presents Agnieszka Kurant’s first solo exhibition in Israel. Kurant focuses on collective intelligence, shared fictions, as well as invisible and “immaterial” labor. She questions singular authorship with works such as “Production Line,” a series of drawings crowdsourced to thousands of online workers, and “A.A.I.,” sculptures made out of colored sand, gold and crystals by colonies of termites.

Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view
Agnieszka Kurant, Assembly Line, widok wystawy / installation view

Kurant’s examination of invisible labor and the unseen forces of control extend to works such as, “Air Rights,” a levitating meteorite, and “Cutaways,” a short film featuring three characters who were cut out of major films during the editing process and who are re-played by their original Hollywood actors.

By pointing to invisible labor and shared authorship, Kurant also raises questions about value. In the art world in particular, the author’s identity is paramount to establishing an artwork’s value. Kurant undermines this economic trope with“Mutations and Liquid Assets,” which consists of several small sculptures by famous artists melted together. Taking appropriation one step further, this work discusses the shifting status of art objects and their potential for transformation.

Przypisy

Stopka

Osoby artystyczne
Agnieszka Kurant
Wystawa
Assembly Line
Miejsce
Center for Contemporary Art, Israel
Czas trwania
15.06.2017–5.08.2017
Osoba kuratorska
Chen Tamir
Fotografie
Eyal Agivayev
Strona internetowa
cca.org.il
Indeks
Agnieszka Kurant Center for Contemporary Art in Israel Chen Tamir

Najczęściej czytane

1
News 29.04.2025

List otwarty środowiska filmu artystycznego do Ministry Kultury i Dziedzictwa Narodowego Hanny Wróblewskiej

Redakcja
2
Krytyka 02.05.2025

Uważna rewolucja. Dekolonialne praktyki w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie

Portret Monika Stobiecka
3
Na Dobry Początek 05.05.2025

5–11 maja

Redakcja
4
News 04.05.2025

Zmarł Mirosław Filonik (1958–2025)

Redakcja
5
Patronite 02.05.2025

Spis treści #28

Portret Aleksy Wójtowicz
6
Krytyka 09.05.2025

Wejście na scenę (własnej) sztuki. „Performanse plastyczne Władysława Hasiora” Magdaleny Figzał-Janikowskiej

Portret Marcelina Obarska

Newsletter Szumu
co piątek w Twojej skrzynce!

REKLAMA
Piszemy o sztuce z całej Polski. Komentujemy najważniejsze wydarzenia, dowartościowujemy marginesy, dajemy głos osobom twórczym i specjalistom. Pomóż nam w robieniu SZUMU.
Wspieraj nas!
„Assembly Line” Agnieszki Kurant w Center for Contemporary Art w Izraelu [PL/ENG] — SZUM
REKLAMA
Logo: SZUM

Magazyn SZUM

Fundacja Kultura Miejsca
Wydział Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 39
00-347 Warszawa

redakcja@magazynszum.pl

ISSN 2956-817X

Media społecznościowe

  • facebook
  • instagram
  • spotify
  • apple podcasts
  • podcast RSS

Wspieraj nas!

Polityka prywatności

Kontakt

Przeszukaj SZUM

‹ › ×

    ‹ › ×
      Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
      Zapoznaj się z naszą polityką prywatności