SZUM
SZUM
REKLAMA
SZUM Wspieraj nas!
  • Działy
    • News
    • Krytyka
    • Rozmowy
    • Do zobaczenia
    • Na dobry początek
    • Eseje
    • Kwartalnik
    • Patronite
  • Archiwum
  • Podcast
  • Redakcja
  • Sklep
Piszemy o sztuce z całej Polski. Komentujemy najważniejsze wydarzenia, dowartościowujemy marginesy, dajemy głos osobom twórczym i specjalistom. Pomóż nam w robieniu SZUMU.
Wspieraj nas!
Newsletter Szumu
co piątek w Twojej skrzynce!
Do zobaczenia 23.05.2015 5 min

„All We Are” w Gdańskiej Galerii Miejskiej

Redakcja
udostępnij — facebook   twitter/x   link
pobierz .pdf
Judith Hopf, Flock of Sheep/Stado owiec, fot. K. Olechnowicz, Gdańska Galeria Miejska 2015

Judith Hopf, Flock of Sheep/Stado owiec, fot. K. Olechnowicz, Gdańska Galeria Miejska 2015

Wystawa grupowa pt.: ALL WE ARE prezentuje prace sześciu międzynarodowych artystek współczesnych: Magdaleny Abakanowicz (Polska), Yael Bartany (Izrael), Anetty Mony Chişy (Rumunia) & Lucii Tkácovej (Słowacja), Judith Hopf (Niemcy) oraz Idy Persson (Szwecja).

Anetta Mona Chisa i Lucia Tkacova, Manifesto of futurist woman (Let's conclude), kadr z filmu, 2008

Anetta Mona Chisa i Lucia Tkacova, Manifesto of futurist woman (Let’s conclude), kadr z filmu, 2008

ALL WE ARE koncentruje się wokół uwarunkowań, zachowań oraz struktur grup, zbiorowisk i mas. Pokazywane prace badają różnorakie systemy zdefiniowane w toku politycznych, ekonomicznych, kulturowych, bądź ideologicznych powiązań.

Od XIX wieku, psychologia społeczna i filozofia badała pojęcia zachowań stadnych i psychologie tłumu, zgłębiając fenomen dużej zbiorowości ludzi zachowujących się w ten sam sposób, w tym samym czasie i przyswajających reakcje większości członków zbiorowości. Wśród różnorodnych teorii, centralne pojęcie oscyluje wokół utraty poczucia indywidualności, a przez to własnej tożsamości, odpowiedzialności i moralności. ALL WE ARE prezentuje strategie artystyczne i gesty eksplorując 'tłum’ zarówno jako fenomen strukturalny jaki i konkretne warunki życia i sferę społeczną.

Magdalena Abakanowicz, Tłum

Magdalena Abakanowicz, Tłum

Jako historyczny i konceptualny punkt wyjścia, wystawa eksponuje wybór rzadko pokazywanych rysunków węglem i litografii pt.: Tłum, autorstwa Magdaleny Abakanowicz, jednej z najbardziej znanych w świecie artystek polskich. Prace z 1987 roku ukazują centralny wątek twórczości Abakanowicz, którym jest „nieskończoność” i relacja pomiędzy jednostką a tłumem.

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Yael Bartana, pierwsza niepolska artystka reprezentująca Polskę na Biennale w Wenecji w 2011 roku, pokazuje instalację wideo zatytułowaną Inferno(2013). Praca antycypuje zarówno inaugurację, jak i destrukcję trzeciej „Świątyni Salomona” w São Paulo, ukończonej w lecie 2014 roku.

Wideo Anetty Mony Chişy & Lucii Tkácovej pt.: Futurist Manifesto of Woman (Let’s Conclude) / Manifest kobiety futurystycznej (Wyciągnijmy wnioski) z 2008 roku odzwierciedla pozycję „kobiety” w kontekście postkomunistycznym, obalając struktury władzy patriarchalnej.

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Yael Bartana, Inferno, 2013, kadr wideo, dzięki uprzejmości Petzel Gallery, New York; Annet Gelink Gallery, Amsterdam, and Sommer

Judith Hopf prezentuje elementy rzeźby grupowej pt.: Flock of Sheep / Stado owiec (2013). Wykreowane w wyniku zamierzonego procesu samopowstawania betonowe stado łączy w sobie zarówno masywność jak i kruchość, surową powtarzalność oraz łagodną różnorodność.

Ida Persson, 31, Acrylics on canvas, 260 x 160 cm, 2013

Ida Persson, 31, Acrylics on canvas, 260 x 160 cm, 2013

W swoich wielkoformatowych obrazach (2013/14) Ida Persson eksploruje możliwości zwizualizowania niewidzialnych struktur władzy, a także ich postrzegania w kontekstach cyfrowych, globalnych i neoliberalnych.

All we are, widok wystawy

All We Are, widok wystawy

All we are, widok wystawy

All We Are, widok wystawy

All we are, widok wystawy

All We Are, widok wystawy

Przypisy

Stopka

Osoby artystyczne
Magdalena Abakanowicz, Yael Bartana, Anetta Mona Chisa, Lucia Tkacova, Judith Hopf, Ida Persson
Wystawa
All We Are
Miejsce
Gdańska Galeria Miejska
Czas trwania
18.04-31.05.2015
Osoba kuratorska
Viktor Neumann
Strona internetowa
ggm.gda.pl
Indeks
Anetta Mona Chisa Gdańska Galeria Miejska Ida Persson Judith Hopf Lucia Tkacova Magdalena Abakanowicz Viktor Neumann Yael Bartana

Najczęściej czytane

1
News 29.04.2025

List otwarty środowiska filmu artystycznego do Ministry Kultury i Dziedzictwa Narodowego Hanny Wróblewskiej

Redakcja
2
Krytyka 02.05.2025

Uważna rewolucja. Dekolonialne praktyki w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie

Portret Monika Stobiecka
3
Na Dobry Początek 05.05.2025

5–11 maja

Redakcja
4
News 04.05.2025

Zmarł Mirosław Filonik (1958–2025)

Redakcja
5
Na Dobry Początek 28.04.2025

28 kwietnia – 4 maja

Redakcja
6
Patronite 02.05.2025

Spis treści #28

Portret Aleksy Wójtowicz

Newsletter Szumu
co piątek w Twojej skrzynce!

REKLAMA
Piszemy o sztuce z całej Polski. Komentujemy najważniejsze wydarzenia, dowartościowujemy marginesy, dajemy głos osobom twórczym i specjalistom. Pomóż nam w robieniu SZUMU.
„All We Are” w Gdańskiej Galerii Miejskiej — SZUM
REKLAMA
Logo: SZUM

Magazyn SZUM

Fundacja Kultura Miejsca
Wydział Badań Artystycznych i Studiów Kuratorskich
Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 39
00-347 Warszawa

redakcja@magazynszum.pl

ISSN 2956-817X

Media społecznościowe

  • facebook
  • instagram
  • spotify
  • apple podcasts
  • podcast RSS

Wspieraj nas!

Polityka prywatności

Kontakt

Przeszukaj SZUM

‹ › ×

    ‹ › ×
      Nasz serwis korzysta z cookies w celu analizy odwiedzin.
      Zapoznaj się z naszą polityką prywatności