Krytyka
1
Jak działa płot. „Dziel i łącz” Tytusa Szabelskiego-Różniaka w CSW Kronika
Piotr Policht
1
Baśki, ciotki i ikony, czyli Barbie w sztuce polskiej
Aleksy Wójtowicz
1
Lalka na skraju załamania nerwowego. Barbie w Muzeum Narodowym w Poznaniu i w kinach
Aleksy Wójtowicz
1
W Jego cieniu. „Maria Stangret. Gra w miejsca” w Cricotece
Łukasz Białkowski
1
Zobaczyć gruz. „Zgruzowstanie” w Muzeum Warszawy
Agata Pietrasik
1
Spis Treści. Nowy dział SZUMU
Aleksy Wójtowicz
1
Spotkanie w Domu Mamuta. 10. Triennale Młodych w Orońsku „Utrwalanie”
Karolina Plinta
1
Szklany brzuszek. Dominika Olszowy w Gdańskiej Galerii Miejskiej
Stach Szabłowski
1
Odbudowa Ukrainy już się rozpoczęła. „Biuro Odbudowy Ukrainy” w Muzeum Warszawy
Anna Cymer
1
Wyznanie lęku. „Coś miękkiego, coś obcego, coś groźnego” Zuzy Golińskiej w PGS Sopot
Aleksander Kmak
1
Obecność ciała. Maria Bartuszová w Tate Modern
Piotr Kosiewski
1
Kanarek w kopalni. „Podróż do wnętrza Ziemi” w BWA Wrocław Główny
Aleksy Wójtowicz
1
Od igły po helikopter. „Lombard Bytom” w CSW Kronika
Karolina Wajman
1
Świadectwo niedojrzałości, czyli ciemna materia patrzy na boom. Wokół filmu „Ile za sztukę?”
Aleksy Wójtowicz
1
Złota horda abakanów
Dorota Jagoda Michalska
1
Unifikować, upraszczać, mamić. Fotografika nie-odczarowana
Weronika Kobylińska
1
Lament krewetki. „Hay, Straw, Dump” w Galerie Václava Špály i „My Body Is Not an Island” Evy Koťátkovej w Galerii Narodowej w Pradze
Piotr Policht
1
Rozbijmy zabawę! Uwagi na marginesie wystawy „Anka Ptaszkowska. Przypadkiem”
Agata Pyzik
1
Trawa po drugiej stronie płotu. Trzy wystawy w Plato Ostrawa
Anna Batko
1
Pomieszanie z poplątaniem. Co wysupłuję z wątków 17. Międzynarodowego Triennale Tkaniny w Łodzi
Wiktoria Kozioł
1
Maruder peryferii. Wokół wystawy Cezarego Bodzianowskiego w Fundacji Galerii Foksal
Dorota Jarecka
1
Strefa komfortu. Rozkwit i upadek nowego malarstwa 2013—2023
Piotr Policht
1
Dwie historiozofie. „Obywatele kosmosu” w Muzeum Sztuki w Łodzi
Arkadiusz Półtorak
1
Historia potencjalna. „I ogień, i popiół” Nikity Kadana w Muzeum Sztuki w Łodzi
Piotr Kosiewski
1
Policja jest nieoczywista. „Nigdy nie będziesz szła sama” Adama Kozickiego w Biurze Wystaw
Piotr Puldzian Płucienniczak
1
Gra kartami historii. „Polska 2410″ w lokalu_30 i „Grunwald. Rekonstrukcja” w Teatrze Współczesnym w Szczecinie
Karolina Plinta
1
Transformacja w fotografii, fotografia w transformacji. Wokół wystawy „Błysk, mat, kolor. Fotografia i Warszawa lat 90.” w Muzeum Warszawy
Monika Borys
1
Alchemia neutralności. Jerzy Rosołowicz w Muzeum Współczesnym Wrocław
Antoni Michnik
1
Wystawa o tym, co zawsze. „Umarła klasa” Daniela Rycharskiego w Gunia Nowik Gallery
Aleksy Wójtowicz
1
Diaspora. Białoruskie artystki i artyści w Polsce
Michalina Sablik
1
Pobite gary. „Disjecta Membra” w Galerii Szara Kamienica w Krakowie
Aleksy Wójtowicz
1
MAGAZYNSZUM.PL: TOP 2022
Redakcja
1
Dobrze mieć samochód. 14. WARSZAWA W BUDOWIE: Bitwa o ulice
Piotr Puldzian Płucienniczak
1
Zmieniaj globalnie, działaj lokalnie? Narracje 2022
Antoni Michnik
1
Intersekcjonalny patchwork. „Przeczarowując świat” Małgorzaty Mirgi-Tas w Pawilonie Polonia na Biennale Sztuki w Wenecji
Thuc Linh Nguyen Vu
1
Denaturalizacja kolonialnego widzenia. „Questioning the Visible” i „So They Won’t Say We Don’t Remember” w Galerii Arsenał w Białymstoku
Marcin Stachowicz
1
Polski stan wyjątkowy. Nowa sztuka fotografii w Berlinie
Paweł Leszkowicz
1
Świt rynku, zmierzch świata. WGW i Fringe
Anna Pajęcka
1
Witamy w rupieciarni Realnego! Prawda i trauma w sztuce Si On
Jan Sowa
1
Bo to zła kobieta była. Polemika z tekstem Agaty Pyzik „Kontrariuszka sztuki”
Izabela Morska