Piszemy o sztuce z całej Polski. Komentujemy najważniejsze wydarzenia, dowartościowujemy marginesy, dajemy głos osobom twórczym i specjalistom. Pomóż nam w robieniu SZUMU.
Montaż wystawienniczy to próba zestawienia ze sobą dwóch artystów różnych generacji, ale o wielu cechach wspólnych: od edukacji w liceach plastycznych, poprzez nawiązywanie do historii sztuki, posługiwanie się techniką kolażu, asamblażu, a nawet podróżnicze doświadczenia, takie jak pobyt w Montevideo i Buenos Aires, dokąd obydwaj zawędrowali w swoich peregrynacjach. Prace artystów miały też okazję sąsiadować ze sobą na co najmniej dwóch wystawach: „Palindrom” (PGS, Sopot 2015) oraz „Parasol w prosektorium” (Salon Akademii, Warszawa 2012). Tytuł obecnego projektu nawiązuje właśnie do tej ekspozycji przygotowanej przez Stacha Szabłowskiego na temat montażu artystycznego. W przypadku obydwu pokazów prace Władysława Hasiora pochodziły ze zbiorów Miejskiego Ośrodka Sztuki w Gorzowie Wlkp. W styczniu 2022, w myśl włoskiego porzekadła „Non c’è due senza tre”, spotykają się ze sobą po raz trzeci, tym razem w większym wyborze, właśnie w Gorzowie Wielkopolskim. Podstawowym założeniem „Montażu wystawienniczego” jest znalezienie podobieństw i korespondencji estetyczno-koncepcyjnych między obu twórcami.
Grzegorz Kozera (1983). Doktor sztuki, malarz, autor kolaży. W latach 1998-2003 nauka w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych im. Wojciecha Gersona w Warszawie. W latach 2003-2008 studia na wydziale Historii Sztuki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Od 2006 studia na wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom z malarstwa z wyróżnieniem rektorskim w pracowni Przestrzeni Malarstwa prof. Leona Tarasewicza i dr Pawła Susida w 2011. W latach 2017-2020 studia doktoranckie na ASP w Krakowie w pracowni prof. Grzegorza Sztwiertni. Jest, między innymi, dwukrotnym stypendystą Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy (2014, 2016), laureatem programu Młoda Polska (2019) oraz wyróżnionym na konkursie 42. Biennale Malarstwa Bielska Jesień (2015).