07.04.2017

Malarstwo w obronie zieleni

Michał Frydrych
Park Świętokrzyski, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Malarstwo w obronie zieleni
Park Świętokrzyski, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Malując drzewa poruszam się w obrębie spuścizny op-artu. Choć trzymam się z dala od polityki, zwracam uwagę na coś, co nie powinno mieć miejsca – na masową wycinkę drzew.

Nie jestem aktywistą, tylko artystą. Do swojego działania podchodzę jak do problemu plastycznego. Jednocześnie wiem, że dotykam aktualnego i palącego tematu. Ale nie towarzyszy temu żaden program. Malując drzewa poruszam się w obrębie spuścizny op-artu. Przypominającym najbardziej rozpoznawalne prace Wojciecha Fangora. Moje realizacje, tak jak jego prace, działają jak struktury energetyczne, angażując/określając na nowo przestrzeń dookoła.

Jednocześnie wiem, że estetyzując przestrzeń miejską zwracam uwagę na coś, co nie powinno mieć miejsca – na masową wycinkę drzew. Można więc powiedzieć, że dotykam dwóch spraw jednym gestem i to właśnie uważam za siłę tego działania. Że staje się ono polityczne, choć trzymam się z dala od polityki. Nie jest to do końca ani aktywizm, ani sztuka. To poruszanie się po mglistym terytorium post-sztuki.

 

Park Rydza-Śmigłego, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Park Rydza-Śmigłego, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Park Rydza-Śmigłego, Warszawa; fot. Michał Frydrych
ul. Towarowa 22, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Park Skaryszewski, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Park Skaryszewski, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Wejście na skwer przy ul. Wąchockiej, Warszawa; fot. Michał Frydrych
ul. Grochowska 249, Warszawa; fot. Michał Frydrych
ul. Grochowska 249, Warszawa; fot. Michał Frydrych
ul. Grochowska 249, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Park Rydza-Śmigłego, Muzeum Ziemi, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Park Rydza-Śmigłego, ul. Wilanowska, Warszawa; fot. Michał Frydrych
Park Świętokrzyski, Warszawa; fot. Michał Frydrych
ul. Nowogrodzka, Urząd Dzielnicy Śródmieście, Warszawa; fot. Michał Frydrych

Stopka

Zobacz też