07.03.2017

„Czwarta Postać” TissueHunter w galerii Śmierć Człowieka

Redakcja
TissueHunter, Divine Born
„Czwarta Postać” TissueHunter w galerii Śmierć Człowieka
TissueHunter, Divine Born

Ideą przewodnią galerii Śmierć Człowieka jest „prealizm” (nadchodząca rzeczywistość), dehumanizm w sztuce (czysta, odczłowieczona twórczość) i nihilizm (sprawczość niczego), dlatego też pozostawiamy bez wyjaśnień z czym właściwie odbiorca będzie miał do czynienia w owej przestrzeni. Jednak, z powodu naszej przekorności i świadomości, że niewiele osób dotrze do niniejszej linijki tekstu pozwolimy sobie na wyjaśnienie ostatniej ekspozycji, której dokumentacje macie Państwo przyjemność oglądać.

TissueHunter, Pet Master
TissueHunter, Necromancer
TissueHunter, Barbarian Swarm
TissueHunter, Battle Priest
TissueHunter, Keeper
TissueHunter, Human

Wystawę Czwarta Postać od skrytej autorki TissueHunter można odczytać kulturowo. Bomba atomowa, która spadła na Japonię przyczyniła się do szybkiej rewolucji cyfrowej tego państwa. Zjawisko to było wyjątkowe i nieporównywalne względem innych krajów. Bity, impulsy, fale magnetyczne i laser stały się budulcem nowego porządku społeczno-instytucjonalnego. Całość zrodziła się ze strachu i nadziei, że wiedza może przestrzec przed błędem, jaki popełnili, czyli nie bycia zbyt nowoczesnym. Rozwój cyfrowego świata w Europie jest raczej pochodną tego, co się stało w USA. Wpływy z krajów dalekiego Wschodu były zaś zapośredniczone przez to mocarstwo, dlatego też lęk Japończyków docierał do nas w postaci echa (Akira, Final Fantasy).

TissueHunter, Czwarta Postać, widok wystawy
TissueHunter, Czwarta Postać, widok wystawy
TissueHunter, Czwarta Postać, widok wystawy
TissueHunter, Czwarta Postać, widok wystawy
TissueHunter, Czwarta Postać, widok wystawy
TissueHunter, Czwarta Postać, widok wystawy

Aktualny, ogromny wpływ internetu, urządzeń mobilnych, wszelakich maści czarnych pudełek (Blackboxing) oraz rosnąca świadomość ekologiczna (bezpowrotnej degeneracji natury) na nasze zwykłe jednostkowe życie jednak przybliża ku podobnej istocie strachu – lęku przed tym, czego człowiek jest w stanie jeszcze dokonać, do czego jest w stanie się przyczynić. Jest to uczucie, jeszcze nie w pełni uświadomione kulturowo, dlatego na niewielu polach w Europie można je dostrzec: teatrze, literaturze i filmach SF, grach komputerowych i teledyskach. Możliwe, że za parę lat twórczość podobna do TissueHunter będzie silnym nurtem i wywoła nieco podobny efekt jak obrazy Aleksandry Waliszewskiej.

Kamil #2

NEWSLETTER

Co piątek w Twojej skrzynce!

Stopka

ArtystaTissueHunter
WystawaCzwarta Postać
MiejsceŚmierć Człowieka
Czas trwania25.02.2017
Strona internetowafb.com/smiercczlowieka
Indeks

Zobacz też